וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחבל תכנן להתפוצץ באירוע של צה"ל בפריז"

ראש סוכנות הביון של צרפת חשף כי מחבל מתאבד תכנן לפוצץ את עצמו במהלך אירוע התרמה שקיים צה"ל בתיאטרון בפריז. האיש נעצר באחרונה במצרים והוסגר לצרפת

ברנאר סקרסיני, ראש סוכנות הביון של צרפת, חשף כי מחבל תכנן לפוצץ את עצמו במהלך אירוע התרמה שקיים צה"ל בתיאטרון בפריז, בירת צרפת. בראיון לעיתון "Journal du Dimanche", אמר סקרסיני כי האיש נעצר במצרים והוסגר באחרונה לצרפת. ככל הנראה, המחבל הוא בעל אזרחות בלגית ותוניסאית. עם זאת, לא נמסרו פרטים על המועד בו היה האירוע בפריז, אולם ככל הנראה הוא התרחש בחודשים האחרונים. בקול ישראל דווח כי המחבל נעצר לפני כחצי שנה במצרים לאחר שיצא ממנהרת הברחה ברצועת עזה ומשם הועבר לבלגיה.

ראש סוכנות הביון דיבר בראיון על איומי הטרור שנשקפים לצרפת והסביר כי מדינתו מהווה יעד לניסיונות פגיעה מצד קבוצות איסלם קיצוניות. לדבריו, "יש סיבות אובייקטיביות להיות מודאגים. האיום לא היה כה גדול" מאז שנת 1995, כאשר תשעה צרפתים נהרגו בפיצוץ מטענים על ידי קבוצה איסלמית קיצונית (GIA) בתחנות הרכבת התחתית של פריז.

בעקבות התרעות קונקרטיות לפיגועים מצד גורמי איסלם קיצוני ביום השנה התשיעי לאסון פיגועי התאומים, הועלו רמות הכוננות במדינות שונות ברחבי העולם. דיווחי סוכנויות מודיעין וביטחון התריעו בפני תכנונים נקודתיים ממשיים לבצע פיגועים במדינות שונות בעולם, בתוכן גם מדינות אירופה. כך, למשל, מצרים העלתה את רמת הכוננות בחצי-האי סיני ובאזור תעלת סואץ לרמה מירבית.

בדנמרק הועלתה כוננות הטרור והוגברה אבטחה על יעדים מסוימים בשטחה. משטרת דנמרק מסרה היום כי לא ניתן לשלול כי הפיצוץ שאירע אמש במלון יורגנסנס בקופנהגן, עשוי להיות פיגוע טרור. ראש סוכנות המודיעין הדנית הצהיר כי "ישנם כיוונים המצביעים על פעולת טרור שנכשלה". האיש שנעצר בעקבות הפיצוץ סירב לשתף פעולה עם המשטרה. בחדר המלון בו אירע הפיצוץ נמצא כלי ירייה, אך המשטרה סירבה למסור מאיזה סוג.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully