וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחאה: הלילה עוברים לשעון חורף

לפחות ישנים עוד שעה: שעון הקיץ בישראל יסתיים הלילה, כאשר בשעה 2:00 לפנות בוקר יוזזו המחוגים שעה אחת לאחור, לשעה 1:00. המעבר לשעון חורף יעלה מאות מיליוני שקלים למשק

למרות המחאה: שעון הקיץ בישראל צפוי להסתיים הלילה (שבת) ושעון החורף יחל בהתאם להוראות משרד הפנים. במוצאי שבת, ד' בתשרי תשע"א, 12 בספטמבר, בשעה 2:00 לפנות בוקר יש להזיז את מחוגי השעון שעה אחת לאחור, לשעה 1:00.

הזזת השעון בשלב כה מוקדם בשנה תעלה מאות מיליוני שקלים למשק הישראלי, מתוכם 55 מיליון שקל רק על הוצאות התאורה של משקי הבית - כך עולה מסקר שערכה מנכ"ל 'גיאוגרין' מקבוצת גיאוקרטוגרפיה, ד"ר רינה דגני. על פי הסקר, מלבד עלות החשמל על התאורה, צפוי נזק מצטבר של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מירידת תפוקת העובדים בשל העובדה ששעות היום מתקצרות. כמו כן הזהירה ד"ר דגני כי "בשל ההפחתה בשעת אור יום יש סיכון שגם מספר תאונות הדרכים יעלה".

המעבר לשעון חורף, המתבצע בישראל בשלב מוקדם יחסית בגלל יום כיפור, מעורר ביקורת חריפה בקרב גורמים שונים. על עצומה הקוראת לדחיית המעבר חתמו עד כה עשרות אלפי אנשים. "הסיבה היחידה לאכיפת שעון החורף היא לקצר כביכול את זמן הצום של המיעוט החרדי ביום כיפור. אפילו תירוץ עלוב זה מעוות לחלוטין כיוון שהצום נמשך בכל מקרה 25 שעות והזזת השעון רק מעבירה אותו לשעות חמות יותר לצמים ולמתפללים", כתב יזם ההייטק שמעון אקהויז שקרא להחרמת שעון החורף.

יו"ר סיעת קדימה, ח"כ דליה איציק, פנתה בראשית השבוע לרבנים הראשיים לישראל, שלמה עמאר ויונה מצגר, בבקשה כי יפעלו למציאת פתרון יצירתי ומאחד למחלוקת סביב מועדי שעון הקיץ והחורף. במכתב ששלחה לשניים כתבה: "יש היום צורך דחוף לפעול כדי לעצור את תקתוק שעון הפילוג. בידיכם הכוח לעשות זאת. אנא מכם, הקשיבו לקולות העולים מהחברה הישראלית וגבשו פתרון יצירתי שיהיה בו כדי להעדיף את המאחד על פי המפריד. פתרון שיוכל לסייע באיחוי המחלוקות לקראת ימי החג הקרבים ובאים".

במקביל, יזם חבר הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) דיון מיוחד בנושא בכנסת. עם זאת, הדיון לא ישפיע על המעבר הנוכחי לשעון חורף, אלא רק על הזזת המחוגים בשנה הבאה. הורוביץ תובע להאריך את שעון הקיץ בהתאם לצורך האמיתי ולתנאים השוררים בישראל, ולא לפי שיקולים דתיים. לדבריו, "לשעון הקיץ חשיבות מיוחדת במאבק בתאונות הדרכים. השעה שבין שש לשבע בערב, היא שעה של עומס רב בדרכים עקב החזרה מהעבודה. יש חשיבות קריטית לשאלה אם בשעה הזו שורר אור או חושך". לפי הצעת החוק של הורוביץ, שעון החורף יוחל ביום ראשון האחרון של אוקטובר, במטרה להתאים אותו לשעונים של מדינות רבות בעולם.

עדכון ראשון: 13:05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully