וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב זוכרת: תשע שנים למתקפת הטרור ב-11/9

על רקע איומי שריפת ספרי הקוראן, יציינו היום ברחבי ארה"ב תשע שנים למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר שגבתה את חייהם של 2,977 בני אדם

ארה"ב תציין היום (שבת) תשע שנים למתקפת הטרור שאירעה ב-11 בספטמבר וגבתה את חייהם של 2,977 בני אדם. מעל אירועי הזיכרון מרחפת עננה שטרם התבהרה בעקבות הכרזתו של הכומר מפלורידה טרי ג'ונס, לציין את האירועים בשריפת ספרי קוראן, זאת כמחאה על הכוונה להקים מסגד בסמוך ל"גראונד זירו" - מתחם הריסות מגדלי התאומים.

ג'ונס שינה את דעתו מספר פעמים לגבי שריפת ספרי הקוראן, וכעת טרם ברור אם אכן יממש את האיום. עמיתו של ג'ונס דיווח כי הוא טס הבוקר לניו יורק, אך טרם ברור אם ייפגש עם האימאם פייסל עבד אל-ראוף האחראי על בניית המסגד. זאת לאחר שאל-ראוף הודיע הלילה כי לא הבטיח להיפגש עם הכומר.

בתוך כך, מנסים אמצעי התקשורת למזער את הנזק הצפוי במידה ואכן יתקיים אירוע שריפת הספרים. רשת פוקס האמריקאית הודיעה כי היא אינה מתכוונת לסקר את האירוע כלל, אם אכן יתקיים. גם סוכנות הידיעות AP הודיעה כי אינה מתכוונת להציג תמונות או קול של האירוע, כמו גם לא לפרסם תיאורי טקסט מפורטים של השריפה עצמה.

על רקע סערת שריפת הספרים, יציינו אזרחי ארה"ב תשע שנים למתקפת הטרור במספר אירועים ברחבי המדינה. שלושה טקסים רשמיים ייערכו לציון האירועים: הנשיא ברק אובמה ישתתף בטקס הרשמי שייערך בפנטגון, סגן הנשיא ג'ו ביידן ישתתף בטקס הזיכרון המרכזי ב"גראונד זירו" בניו יורק, ואילו רעייתו של הנשיא מישל אובמה וכן לורה בוש, רעייתו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש, ישתתפו בטקס שייערך בשנקסוויל פנסילבניה, מקום התרסקות טיסה 93.

בטקסים יוקראו שמות ההרוגים במתקפה. הטקס המרכזי בניו יורק יחל בדיוק בשעה 08:46 (שעון ארה"ב), השעה המדויקת בה פגע המטוס שנחטף על ידי אנשי ארגון אל-קאעדה במגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי. 17 דקות אחר כך, יציינו בטקס את פגיעת המטוס השני במגדל הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully