וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: אין לנו אתר העשרת אורניום נוסף

ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית הכחיש את דיווחיהם של גורמי אופוזיציה, לפיהם אירן מקימה אתר נוסף להעשרת אורניום. לדבריו, "אם הם יודעים על כך, נודה להם אם יספרו לנו"

ראש הסוכנות האירנית לאנרגיה גרעינית עלי אכבר סאלחי הכחיש הבוקר (שישי) את טענותיהם של גורמי אופוזיציה באירן, לפיהן טהרן מקימה בחשאי מתקן נוסף להעשרת אורניום. "אין לנו מתקן כזה להעשרת אורניום, ואם גורמי האופוזיציה מודעים להתפתחות כזו, כדאי שיספרו לנו. נודה להם על כך", אמר סאלחי לסוכנות הידיעות האירנית "מהר". הוא הוסיף, כי "אין מתקן כזה שלא דיווחנו לגבי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית".

סאלחי הדגיש כי "מתקנים שמשמשים למטרות רפואיות וחקלאיות אינם נחשבים גרעיניים. ישנם מתקנים רבים כאלה (שאינם גרעיניים) באירן".

אתמול בערב הודיעו חברי אופוזיציה בכירים באירן כי חשפו מתקן סודי להעשרת אורניום. לדבריהם, המתקן, אותו מפעיל משרד ההגנה האירני, נמצא מוסתר באזור הררי, צפונית-מערבית לבירה טהרן.

הארגון, המכונה "מוג'האדין באירן", חשף כי אירן החלה לבנות את המתקן בשנת 2005 בעיר אביאק הממוקמת כ-120 קילומטרים מטהרן. "הוא נשלט ומופעל על ידי משרד ההגנה", אמר הדובר לשעבר של ועדות ההתנגדות העממית באירן, עלי-רזה ג'פר-זדה, במסיבת עיתונאים שנערכה בוושינגטון.

בתגובה אמר יו"ר המכון למדעים וביטחון בינלאומי בוושינגטון, דיוויד אלברייט, כי "זה בלתי סביר שהמתקן הזה הוא מה שהם אומרים שהוא". עם זאת, דובר מחלקת המדינה האמריקאית, מארק טונר, אמר כי "כמובן שנבחן את כל מה שהם הציגו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully