וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טהרן בונה מתקן סודי נוסף להעשרת אורניום"

ארגון אופוזיציה אירני טוען כי אירן בונה מתקן סודי להעשרת אורניום באזור העיר אביאק כ-120 ק"מ מהבירה טהרן. הארגון הציג תמונות לווין של המתקן, שהחל להיבנות לטענתם כבר ב-2005

חברי אופוזיציה בכירים באירן טענו הערב (חמישי) כי הם חשפו מתקן סודי להעשרת אורניום. לדבריהם, המתקן, אותו מפעיל משרד ההגנה האירני, נמצא מוסתר באזור הררי צפון מערב לבירה טהרן.

ארגון ה"מוג'האדין באירן" חשף כי אירן החלה לבנות את המתקן בשנת 2005 בעיר אביאק הממוקמת כ-120 קילומטרים מטהרן. "הוא נשלט ומופעל על ידי משרד ההגנה", אמר הדובר לשעבר של ועדות ההתנגדות העממית באירן, אלירזה ג'פרזדה, במסיבת עיתונאים שנערכה בוושינגטון.

ג'פרזדה אמר עוד כי הם חלקו את המידע שיש ברשותם אודות המתקן עם ממשלת ארה"ב, הקונגרס האמריקאי וכן עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. נציגת ועדות ההתנגדות העממית בארה"ב לשעבר, סונה סמסמי אמרה כי הרשויות באירן השקיעו עד כה כ-100 מיליון דולר בפרויקט והשלימו כ-85% מבנייתו.

השניים הציגו תמונות לווין בהן נראות עבודות חפירה במקום וכן ארבע כניסות ומנהרה, זאת כהוכחה לטענותיהם. לדבריהם, המידע הגיע אליהם ממקורות "בתוך המשטר האירני". לדבריהם עבודות הבנייה של המתקן החלו בתקופה בה הרפובליקה האיסלמית התעקשה כי היא השעתה את הבנייה של מתקני הגרעין שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully