וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימאם: "הזזת המסגד בניו יורק תחזק הקיצונים"

יוזם הקמת המסגד סמוך לגראונד זירו בניו יורק אמר כי הזזתו למיקום אחר תחזק את יכולת הקיצונים באיסלם לגייס תומכים. "הכותרות בעולם המוסלמי יהיו שהאיסלם במתקפה"

המנהיג הדתי שעומד מאחורי התוכניות להקים מרכז תרבות איסלמי ומסגד סמוך לגראונד זירו אמר אמש (רביעי) כי ביטחונה הלאומי של ארצות הברית תלוי באופן בו תתמודד עם השערורייה. "אם נזוז מהמיקום הזה, הסיפור יהיה שהקיצונים השתלטו על הדיון", אמר האימאם פייסל עבד אל-ראוף בראיון לרשת החדשות האמריקאית CNN. "הכותרות בעולם המוסלמי יהיו שהאיסלם נמצא תחת מתקפה. הביטחון הלאומי שלנו תלוי באופן בו אנו דנים בנושא. שדה הקרב הוא בין מתונים בכל הצדדים וקיצונים בכל הצדדים".

לדבריו העברת הפרויקט למיקום אחר תחזק את יכולת הקיצונים באיסלם לגייס תומכים והדבר ככל הנראה יביא להגברת האלימות נגד אמריקאים. עם זאת בתשובה לשאלה האם ישקול להזיז את מיקום הפרויקט אמר כי "לא פסלנו שום דבר. אנו מתייעצים, מדברים עם אנשים שונים על הדרך בה יש לעשות זאת כך שנגיע לפתרון הטוב והבטוח ביותר".

הוא הוסיף כי אם היה יודע כי מיקום הפרויקט יגרום כזו שערורייה "לא היינו עושים זאת. לא היינו עושים דבר שהיה מעורר מחלוקת נוספת". בתגובה לתוצאותיו של סקר לפיו 71% מתושבי ניו יורק מתנגדים למיקומו של המרכז אמר אל ראוף כי הוא יופיע בטלוויזיה על מנת להסביר את הרקע והחזון שלו. "אני רוצה שהם יראו את פני. להראות להם את הדברים שעשיתי".

הוא אמר כי "זהו חזון שהיה לי כ-15 שנה. לייסד מקום שיגלם את האמונות הבסיסיות של היהודים, הנוצרים והמוסלמים שהם אהבת האל ואהבת השכן – לייסד מקום בו תהיה תרבות של פולחן". הוא אמר עוד כי ימשיך לדבר עם משפחותיהם של אלו אשר נהרגו בפיגועי ה-11.9.2001. "אי אפשר לרפא טראומה בבריחה ממנה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully