וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: לא נכיר בישראל כמדינה יהודית

במסיבת עיתונאים ברמאללה אמר נביל שעת', חבר צוות המו"מ הפלסטיני, כי הרשות לעולם לא תכיר בישראל כמדינה יהודית. לדבריו, "משמעות הכרה כזו היא סיכון הפלסטינים בישראל וויתור על זכות השיבה"

נביל שעת', חבר הוועד המרכזי של פתח וצוות המו"מ עם ישראל אמר בצהריים (שלישי) במסיבת עיתונאים ברמאללה, כי הרשות הפלסטינית לעולם לא תכיר בישראל כמדינה יהודית. לדבריו, "הכרה כזו תאיים במישרין על הפלסטינים המוסלמים והנוצרים בישראל, ותגזול מהפליטים הפלסטינים שעזבו את ביתם בישראל, את זכותם לשוב הביתה".

שעת' הוסיף, כי "איננו דוחים את הרעיון שישראל הינה מדינה עם רוב יהודי, המכבדת את זכותם של היהודים לקיים את אמונתם. אולם, המטרה הפלסטינית היא לגמרי פוליטית".

שעת' ציין כי הרשות כבר סירבה להכניס הצעות מסוימות לסדר היום של השיחות: "לנתניהו הייתה כוונה ברורה להוסיף את נושא ההכרה של ישראל כמדינה יהודית לסדר היום של השיחות, אבל הפלסטינים דחו זאת מכל וכל. איננו מוכנים לחשוף את עמנו לאיומים פוליטיים וביטחוניים".

שעת' הדגיש כי נושאי הליבה כבר נקבעו בוושינגטון. לדבריו, "אבו מאזן הבהיר בוושינגטון שאיננו מוכנים לקבל נוכחות ולו של חייל ישראלי אחד באדמה פלסטינית. אנחנו מבינים את הצרכים הביטחוניים של ישראל, אבל זה יתקבל בתמורה לצרכים הפלסטיניים בביטחון, אדמה, חירות, הכרה ועצמאות".

עוד אמר שעת', כי כל הסדר שיושג עם ישראל יובא להכרעת העם הפלסטיני במשאל-עם: "אם נגיע לשלב הזה ונהיה על סף הסדר שלום, הדבר יצריך אחדות מלאה של העם הפלסטיני. זה בדיוק הזמן המתאים לפשרה ואחדות בקרב הפלסטינים". לסיום, אמר שעת', כי המבחן האמיתי יהיה בסוף ספטמבר, עם תום הקפאת הבנייה בהתנחלויות: "נמתין לתאריך הזה בכדי לראות אם הכוונות רציניות. קצה נפשנו בהבטחות. אנו רוצים לראות צעדים בשטח. אם ישראל תחדש את בניית ההתנחלויות נצא מייד מהמשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully