וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: שנה טובה

מסביב לעולם בשבוע: המורדים הבאסקים בספרד הכריזו על שביתת נשק, אנג'לינה ג'ולי פיזרה אבק כוכבים בפקיסטן מוכת השטפונות, המוסלמים מתכוננים לעיד אל-פיטר ובכותל מפנים מקום לפתקים חדשים

מניחים את הנשק

הארגון המחתרת הבאסקית ETA הודיע כי החליט לא לבצע יותר התקפות חמושות במסגרת מאבקו לעצמאות. ממשלת ספרד גינתה את ההודעה בטענה כי היא אינה מספיקה, וכי על הארגון לוותר על פעולות אלימות לתמיד. עד אז, הממשלה תמשיך לרדוף את פעיליו. כ-850 בני אדם נהרגו כתוצאה מפעולות של ETA במהלך 40 שנות המאבק לעצמאות החבל הבאסקי שבצפון ספרד.

מדליקים נר

44 בני אדם נהרגו ו-56 נפצעו ממפולות בוץ שאירעו בגואטמלה. המפולות נגרמו כתוצאה מהגשמים העזים ביותר מזה 60 שנה שפקדו חלקים נרחבים של המדינה. כ-12,000 תושבים פונו מבתיהם עקב הגשמים.

בתמונה: גופותיהם של קורבנות המפולות מונחות על שולחן במהלך טקס אשכבה בכפר פארסקין.

תשע שנים

בסוף השבוע מציינים בארצות הברית תשע שנים להתקפות אל- קאעדה במדינה. כמדי שנה ייערכו טקסים בשלושת אתרי ההתקפות: דרום מנהטן, הפנטגון ושדה בפנסילבניה, לזכר 2,977 בני אדם מיותר מ-70 מדינות שנהרגו לאחר ש-19 מחבלים חטפו ארבעה מטוסים אמריקאים.

נמוך עם תעודות

אדוארד נינו הרננדז, בן 24, המתנשא לגובה של 70 ס"מ ושוקל רק 10 ק"ג, נרשם בספר השיאים של גינס כגבר הנמוך ביותר בעולם. הרננדז נולד במשקל קילו וחצי ובאורך 38 ס"מ. אמו טוענת כי הרופאים מעולם לא נתנו לה הסבר מדוע בנה אינו מתפתח לגובה. הרננדז עזב את הלימודים בתום שמונה שנים וכעת הוא עובד כרקדן בחנויות כלבו. למרות החיסרון בסנטימטרים, הרננדז לא סובל מבעיות בתחום הרומנטי. יש לו חברה בת 18 בשם פאני, שגובהה כמעט 1.5 מטרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

נראית טוב, עושה טוב

אנג'לינה ג'ולי הגיעה השבוע לפקיסטן ונפגשה עם נפגעי השטפונות מתוקף תפקידה כשגרירת רצון טוב מטעם האו"ם. זאת לאחר שתרמה להם 100 אלף דולר. היה זה הביקור הרביעי של ג'ולי במדינה מאז מונתה לשגרירה של האו"ם ב-2001. היא סיירה במספר מחנות פליטים ודיברה עם הנשים והילדים.

לחופש נולדו

סוסי פרא במדינת יוטה עושים התעמלות בוקר בהרי קונגר. הממשל האמריקאי מתכוון לאסוף כ-480 סוסים מהאזור ולשים אותם בתכניות אימוץ.

לפתוח פה גדול

גור נמרים שחור בשם "פאולצ'ן הפנתר" זכה לחתיכת בשר במהלך הבדיקה הרפואית שעבר בפארק הספארי בכפר הודנהאגן שבצפון גרמניה. פאולצ'ן, השייך לזן נכחד של נמרי אמור, נולד לפני כחודשיים. ישנם בטבע רק 34 נמרי אמור וכ-230 בגני חיות ברחבי העולם.

עושה צבע

חייל משטרת הגבולות האפגנית בבסיס במחוז הלמנד צובע לחברו את הזקן.

סלינו על כתפינו

תושבים באי האינדונזי ג'אווה תרמו חבילות מזון לנזקקים לקראת החג המוסלמי עיד אל-פיטר, המסמל את סיום חודש הרמדאן. החבילות כוללות אורז, אטריות וסוכר.

אלוהים היקר

לקראת ראש השנה קיים הרב הראשי של הכותל המערבי שמואל רבינוביץ' את המנהג של ניקוי הכותל מהפתקים שהוטמנו בידי מבקרים. הפתקים שנאספו בכ-100 שקיות גדולות נטמנו בהר הזיתים.

שנה טובה לכולם!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully