וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו לאחמדינג'ד: "דבר אינו משתווה לשואה"

בראיון מיוחד לכתב הירחון "אטלנטיק" דחק נשיא קובה לשעבר בנשיא אירן אחמדינג'ד להפסיק את הכחשת השואה ולהבין את ההיסטוריה המיוחדת של העם היהודי. הוא גם שלח מסר לישראל: ותרו על הנשק הגרעיני

פידל קסטרו תקף את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בשל הכחשת השואה, ואמר כי הממשלה האירנית תפעל בצורה טובה יותר לקידום מסר השלום אם היא תכיר בהיסטוריה "המיוחדת" של האנטישמיות ותנסה להבין מדוע ישראל חוששת לקיומה.

בראיון לכתב הירחון אמריקאי "אטלנטיק" ג'פרי גולדברג, אמר קסטרו: "אני לא חושב שיש מישהו שהושמץ יותר מהיהודים. הרבה יותר מהמוסלמים. הם הושמצו הרבה יותר מהמוסלמים בגלל שמאשימים ומשמיצים אותם על הכל. אף אחד לא תוקף את המוסלמים על כל דבר".

לדברי קסטרו, על טהרן להבין כי "היהודים גורשו מארצם, נרדפו, וזכו ליחס גרוע בכל העולם, כמי שהרגו את אלוהים". קסטרו טען כי התרבות והמסורת היהודית שמרו על העם היהודים במשך 2,000 שנים של רדיפה. "ליהודים היו חיים הרבה יותר קשים משלנו. שום דבר אינו משתווה לשואה", הוסיף קסטרו.

כשנשאל על ידי גולדברג אם הוא היה אומר לאחמדינג'ד את אותם הדברים, הוא ענה: "אני אומר את זה כדי שתעביר את המסר".

לוותר על הגרעין

"אל פרזידנטה" הזמין את גולדברג לקובה לאחר שקרא את מאמרו על הסיכוי לתקיפה אמריקאית וישראלית באירן, וביקש לשלוח מסר לא רק לאחמדינג'ד אלא גם לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. המסר שלו הוא: ישראל תשיג ביטחון רק אם היא תוותר על מאגר הנשק הגרעיני, ושאר המעצמות הגרעיניות ישיגו ביטחון אם גם הן יוותרו על כלי הנשק הגרעיניים.

קסטרו חושב כי סנקציות ואיומים לא ירתיעו את אירן מלפתח את תכנית הגרעין שלה למטרות צבאיות. "הבעיה אינה הולכת להיפתר, בגלל שהאירנים לא יתקפלו מול איומים", אמר הנשיא לשעבר.

גולדברג מתאר את "אל פרזידנטה" כ"חלש ומזדקן" – לדבריו, שני שומרי ראש החזיקו את קסטרו כשהוא קיבל את פניו. עם זאת, מוחו עדיין חד, והאנרגיה שלו גבוהה, כמו גם מידת חוש ההומור העצמי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully