וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדו"ח מוכיח - תנאי שכר המורים בלתי אפשריים"

גיל סימה, מערכת וואלה! חדשות

7.9.2010 / 17:32

דו"ח ארגון המדינות המפותחות שהצביע על מגמת שחיקה בשכר המורים בישראל, לא הפתיע את ארגון המורים העל יסודיים. "סוף כל סוף מגיע גוף חיצוני ומאשש את מה שאנחנו טוענים במשך שנים". במשרד החינוך מבטיחים שהנתונים ישתנו לטובה בעתיד

תאגיד כאן

בארגון המורים העל יסודיים, קיבלו הערב (שלישי) ברגשות מעורבים את דו"ח ארגון המדינות המפותחות (ה-OECD) שממנו עלה בין היתר שכר המורים בישראל הינו מהנמוכים בקרב המדינות המפותחות. יו"ר הארגון, רן ארז, אמר לוואלה! חדשות כי "סוף כל סוף מגיע גוף חיצוני ומאשש את מה שארגון המורים טוען במשך שנים על גבי שנים. אבל כאשר אני אומר את זה יש אומרים: אהה, אלה לא רציניים, עוד ארגון מורים".

בדו"ח המתייחס לשנים 2007-08 צוין בין היתר כי שכר המורים בארץ נשחק לאורך השנים ובהשוואה למדינות המפותחות הוא נמצא בתחתית הסולם. "כל השנים אומרים שאני האיש הרע במערכת החינוך אבל לצערי וכמו שהנתונים מראים זאת אנחנו היינו אלה שצעקנו: הנה המלך הוא עירום".

שבוע ימים עבר מאז שארז עלה לכותרות עם הכרזתו להשבתת מערכת החינוך העל יסודית למשך יממה אחת, הכרזה אשר לא החזיקה מעמד לנוכח צווי המניעה שהוציא בית הדין הארצי לעבודה. היום, עם פרסום הדו"ח אומר ארז: "תנאי השכר והעבודה בלתי אפשריים וגם הרפורמה שרוצים לכפות עלינו אומרת שאומנם השכר יעלה אבל זה כפוף לזה שנעבוד הרבה יותר כלומר בסופו של דבר: השכר יישחק. זה נכון שהפכנו לשק החבטות של החברה הישראלית אבל אני אמשיך להיאבק למרות שלבית הדין לעבודה יש אג'נדה אישית נגדי ונגד הארגון שאני מייצג אותו".

"בקרוב נראה נתונים שונים בתכלית"

מנגד, במשרד החינוך מדגישים כי מעבר לנתונים המציבים את מערכת החינוך בישראל במספר שיאים, כמו למשל בכל הנוגע לשיעור מסיימי כיתה י"ב, הנתונים העגומים על שכר המורה הולכים להשתנות עם יישומה של התכנית האסטרטגית שהחלה בשנה האחרונה זאת גם עם התוספות התקציביות האדירות למערכת. "ברור שהנתונים היו ידועים לי", מודה מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, "אבל אין לי ספק שבדו"ח שיתפרסם בשנת 2012 וישקף את השנים הנוכחיות אנחנו ניפגש שוב ונראה נתונים שונים בתכלית".

שושני מוסיף כי המשרד נלחם בהחזקתו של כל תלמיד במערכת כשנתון זה משפיע על המרכיב האיכותי וכוונתו להישגים הלימודים. יחד עם זאת אומר מנכ"ל המשרד: "אנחנו מנסים ששני היסודות- גם המרכיב הכמותי וגם המרכיב האיכותי יוכלו להיות בכפיפה אחת". בנוגע לנתונים על הצפיפות בכיתות מבטיח שושני כי המשרד שם לו למטרה לצמצם את מספר התלמידים בכיתות כשכבר מהשנה הנוכחית נעשה מאמץ להוריד את מספר התלמידים ל-32 זאת בהשקעה של 350 מיליון שקל למשך שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully