וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח סבא"א: "סוריה מעלימה ראיות לגרעין"

דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעלה כי סוריה מסרבת לאפשר לפקחי האו"ם גישה לאתר בו ייתכן והתבצעה פעילות גרעינית לא חוקית. ב-2008 נמצאו במקום עקבות של אורניום

סוריה מסרבת לאפשר לפקחי האו"ם גישה לאתר בו ייתכן והתבצעה פעילות גרעינית סודית, כך מסרה אמש (שני) הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בדו"ח סודי שפרסמה הסוכנות והגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי סירובה של סוריה לשתף פעולה עם פקחי האו"ם מסכן את החקירה בנוגע ליכולותיה הגרעיניות. הפעם האחרונה בה ניתנה לפקחים גישה לאתר הייתה לפני למעלה משנתיים. "עם הזמן המידע לו אנו זקוקים יעלם לחלוטין", כתב ראש הסוכנות יוקיה אמאנו בדו"ח.

לפי דו"חות מודיעיניים של ארצות הברית האתר, הנקרא "אל-קיבר" או "דיר א-זור" התחיל כמתקן גרעיני שפותח על ידי צפון קוריאה ונועד לייצר דלק פצצות. מוקדם יותר השנה החלה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לחשוד כי מתבצעת באתר פעילות גרעינית לא חוקית לאחר שב-2008 מצאו הפקחים במקום עקבות של אורניום דבר אשר הצביע על פעילות גרעינית המתנהלת בו. בדו"ח האחרון של הסוכנות נכתב כי מאפייני הבניין דומים לאלו של אתר גרעיני.

אמנו קרא לסוריה לשתף פעולה עם הסוכנות וביקר אותה על שלא סיפקה לה מסמכים הקשורים לאתר אלא רק הצהרות "דלות תוכן" אודותיו. בנוסף הוא חזר על דרישת הסוכנות לקבל גישה לשלושה אתרים סורים נוספים הנמצאים תחת שליטת צבא סוריה בהם בוצע שינוי בתוואי הקרקע לאחר שהפקחים ביקשו לקבל אליהם גישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully