וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאה עבודת ועדת בריק לבדיקת "מסמך גלנט"

היועמ"ש הבהיר לשר הביטחון, כי יש להקפיא את עבודת הוועדה שמינה ברק לבדיקת פרשת המסמך המזויף, עד לקבלת החלטה בהיבטים הפליליים של הפרשה, מחשש לשיבוש החקירה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ביקש משר הביטחון, אהוד ברק, להקפיא את עבודת ועדת בריק, שהוקמה על ידו לבדיקת היבטים שונים הנוגעים לפרשת המסמך המזויף, עד לקבלת החלטה בהיבטים הפלילים והמשמעתיים על-ידי הגורמים המוסמכים בפרקליטות המדינה ובפרקליטות הצבאית. ברק נעתר לבקשה, עם זאת, אין מניעה כי הוועדה תקיים התייעצויות פנימיות באשר לסדרי עבודתה. אולם, היא לא תוכל לבקש חומרים כלשהם או לזמן עדים בשלב זה.

עוזרו הבכיר של היועמ"ש, עו"ד רז נזרי, הבהיר כי "לא מן הנמנע שלאחר בחינת החומר בפרקליטות יתבקשו השלמות חקירה בענין, וייגבו הודעות נוספות מגורמים שעשויים היו לכאורה להיות מוזמנים לוועדת בריק. יש לזכור גם כי הוועדה הוסמכה לעסוק בנסיבות שהביאו ליצירת המסמך, עניין גם החקירה המשטרתית עסקה בו". נזרי הוסיף כי "בנסיבות הקיימות, בדיקת עניינים אלה, ובכלל זאת זימון עדים מעורבים, עלולה לשבש את ההליכים הפליליים המתנהלים בעניין".

עוד הבהיר נזרי כי "בכל מקרה בטרם ניתן יהיה להמשיך בפעילות הוועדה, נצטרך להידרש לשאלת סמכויותיה על מנת לוודא שאינה עוסקת בעניינים המסורים לטיפול גופים אחרים כגון הפצ"ר". מלשכת ברק נמסר בתגובה, כי הוא עדכן מראש את היועמ"ש על כוונתו להקים את הוועדה, וכי לפי ההערכה, מדובר בעיכוב זמני קצר. "שר הביטחון והיועץ המשפטי לממשלה פועלים בעניין זה בהבנה ובתיאום", נאמר.

"הוועדה לא תחזור על חקירת המשטרה"

אתמול חתם שר הביטחון ברק על כתב המינוי לוועדת הבירור הפנימית בראשות האלוף (מיל') יצחק בריק, שתבחן את ההיבטים המערכתיים והערכיים בפרשת המסמך המזויף. בוועדה חברים תא"ל (מיל') יהודית גריסרו, לשעבר יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים וכיום ראש אגף טיסה בחברת אל-על, אלוף משנה (מיל') עו"ד יואל מוזס, לשעבר מפקד מצ"ח וכיום ראש אגף חקירות בביטוח הלאומי, ואלוף משנה (מיל') איתמר יער, לשעבר רמ"ח באגף התכנון, רמ"ח בזרוע היבשה וכיום סגן ראש המועצה לביטחון לאומי.

ממשרד הביטחון נמסר כי הוועדה תפעל בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה בנושא ועדות בירור פנימיות. ברק ציין כי ועדת הבירור לא נועדה לחזור על החקירה שביצעה המשטרה, אלא להמליץ לו כיצד למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.
הוועדה התבקשה להעביר את המלצותיה ומסקנותיה לשר הביטחון עד ליום חמישי – 7 באוקטובר 2010.

התנגשות גם בנושא הארכת כהונת הרמטכ"ל

אין זו הפעם הראשונה בה היועמ"ש מבטל החלטה של ברק. במהלך סוף השבוע האחרון הבהיר וינשטיין לברק כי הוא מתנגד לקיצור כהונת הרמטכ"ל לשלוש שנים. זאת במידה שהאפשרות להארכת הכהונה לשנה רביעית תהיה מבוססת על סמך שיקול דעת לא מוגדר של שר הביטחון, כפי שהיה נהוג בעבר.

במהלך הדיון שנערך בממשלה, בו אישרו השרים את מינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, הבהיר עוזרו של וינשטיין, עו"ד נזרי, כי זכותה של הממשלה לקבוע את משך הכהונה, לכל פרק זמן שתבחר, אך בדומה למשרות רגישות אחרות חשוב שהממשלה תקצוב את הכהונה, כאשר הארכתה תתאפשר ב"נסיבות מיוחדות" בלבד, בדומה לנוסח הקיים בחוק לגבי כהונת ראש השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully