וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אפשר לסיים המשא ומתן תוך כשנה"

6.9.2010 / 17:46

ראש הממשלה אמר בפגישה עם חברי קונגרס אמריקאים כי הוא מקווה שיו"ר הרשות אבו מאזן לא ינטוש את שיחות השלום. לדבריו, הדרך ניתן להגיע להסכמה רק באמצאות מו"מ ישיר ורצוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שני) בלשכתו בירושלים עם חברי הקונגרס האמריקאי, ראס הולץ, דבי וסרמן שולץ וסטיבן ישראל מהמפלגה הדמוקרטית ואמר כי הוא מקווה שיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לא יבחר לנטוש את דרך השלום. "יש הרבה נושאים שלא הסכמנו עליהם בשיחתנו והדרך היחידה להגיע להסכמה עליהם היא במשא ומתן ישיר ורצוף ללא הפסקות וללא עיכובים. אני מעריך שניתן להגיע על ידי משא ומתן כזה להסכם שלום תוך שנה".

דבריו של נתניהו מגיעים על רקע ראיון שהעניק היום יו"ר הרשות אבו מאזן לעיתון הפלסטיני "אל-קודס" בו אמר כי לא יסכים לוותר על אף עמדה. "אם יפעילו עליי לחץ לעשות ויתורים באחת הסוגיות, אארוז את המזוודות ואלך". בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" אמר עוד יו"ר הרשות כי במשא ומתן עם ישראל "צריך להתחיל עם הגבולות ולאחר מכן לעבור לביטחון".

אבו מאזן התייחס שוב להקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ישנה הקפאה בפועל, והפחד הוא שההקפאה תבוטל ושהם יחזרו להתנחל בכל מקום. מה שאנו אומרים הוא שאם תימשך ההקפאה – אין מניעה שנמשיך במשא ומתן. אולם אם ההקפאה לא תימשך, אין אף אחד שיוכל להכריח אותנו ללכת למשא ומתן. הודענו בצורה ברורה שאם לא תימשך ההקפאה לא יהיה משא ומתן".

נתניהו נפגש היום גם עם חברי "מועצת הביטחון לישראל" בראשות האלוף (במיל') עוזי דיין. מפגש הדגיש ראש הממשלה את הצורך להתמודד עם איומים אסטרטגיים מרכזיים, כמו השמירה על רוב יהודי מוצק במדינת ישראל, מניעת היווצרות ישות פלסטינית עוינת שתוכל לאיים על ישראל מהגדה, האיום האירני ומתקפת הדה-לגיטימציה כנגד ישראל.

ראש הממשלה הסביר את החשיבות האסטרטגית שבהשגת הסכם שלום עם הפלסטינים, אך הדגיש שהמבחן הוא ביישומו של ההסכם ולא בעצם החתימה עליו. לכן יש להבטיח את הקיום המעשי בשטח של כל סידורי הביטחון שעליהם יוסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully