וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נסכים לנוכחות ישראלית בפלסטין"

אופק עיני

6.9.2010 / 8:29

במהלך ביקורו בלוב התייחס יו"ר הרשות הפלסטינית לסידורי הביטחון שעליהם ידונו הצדדים במהלך המשא ומתן והבהיר כי הפלסטינים לא יהיו מוכנים לנוכחות ישראלית "אזרחית או צבאית" עתידית בשטחיהם. לדברי אבו מאזן, "צריך להתחיל עם נושא הגבולות"

"הבהרנו שלא נסכים לנוכחות ישראלית צבאית או אזרחית בשטחי המדינה הפלסטינית העתידית, כך אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, המבקר בלוב. בראיון לעיתון הפלסטיני "אל איאם" שהתפרסם הבוקר (שני), התייחס אבו מאזן לנושאי הליבה, עליהם ידונו ישראל והרשות במסגרת המשא ומתן, ואמר כי "בפגישתנו עם הישראלים התרכזנו במה שרצינו שיכיל המשא ומתן. צריך להתחיל עם הגבולות ולאחר מכן לעבור לביטחון".

יו"ר הרשות הבהיר כי "הגבולות הוא הנושא שחשוב לנו, והביטחון הוא הנושא שחשוב להם. בנוגע לגבולות, חשוב שנסכים על גבולות 67 ונשרטט זאת, משום שמשמעות ההסכמה תהיה שמצאנו פתרון לסוגיות ירושלים, המים וההתנחלויות. את יתר הסוגיות, כמו הפליטים, נשאיר לשלב השני של המשא ומתן".

אבו מאזן התייחס שוב להקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמר כי "ישנה הקפאה בפועל, והפחד הוא שההקפאה תבוטל ושהם יחזרו להתנחל בכל מקום. מה שאנו אומריםהוא, שאם תימשך ההקפאה – אין מניעה שנמשיך במשא ומתן. אולם אם ההקפאה לא תימשך, אין אף אחד שיוכל להכריח אותנו ללכת למשא ומתן. הודענו בצורה ברורה שאם לא תימשך ההקפאה לא יהיה משא ומתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הדגיש בנאומיו בטקס השקת המשא ומתן בוושינגטון את חשיבות סידורי הביטחון עם הפלסטינים. "שלום אמיתי צריך לקחת בחשבון גם את צרכי הביטחון של ישראל", אמר נתניהו. ראש הממשלה אף פנה ליו"ר הרשות הפלסטינית ואמר: "אני מודע ומכבד את רצון עמך בעצמאות, ואני משוכנע כי ניתן להגיע לכך תוך שמירה על צרכי הביטחון שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully