וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! חדשות מסכמת שנה בעולם

אובמה מקבל פרס נובל לשלום, נשיא פולין נהרג בהתרסקות מטוס, ענן אפר וולקני תוקע את אירופה והיורו מגיע לשיאי שפל. וואלה! חדשות מגישה את כל הידיעות שעשו את תש"ע בעולם

י"ג כסלו, 30.11.09

במינכן שבגרמניה נפתח משפטו של ג'ון דמיאניוק, המואשם בסיוע לרציחתם של 27,900 יהודים בזמן שהיה שומר במחנה סוביבור בשנת 1943. עורך דינו דחה את ההאשמות, וטען כי מרשו לא שימש כשומר, אלא הוחזק במחנה מעצר עד שהצטרף למיליציה אנטי קומוניסטית שנלחמה לצד הנאצים.

כ"ג כסלו, 10.12.09

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מקבל באוסלו שבנורבגיה את פרס נובל לשלום, כהוקרה על מה שוועדת הפרס הגדירה כ"מאמציו הבלתי נלאים לקידום הדיפלומטיה הבינלאומית". בחירתו של נשיא ארה"ב גרמה להרבה גבות להתרומם, ובנאום שנשא בטקס אמר: "כראש מדינה איני יכול ללכת בדרכם של קינג וגנדי בלבד. תנועה בלתי אלימה לא הייתה יכולה לעצור את צבאות היטלר או לשכנע את אל קאעדה להניח את נשקו".

כ"ז טבת, 13.1.10

רעידת אדמה חזקה בעוצמה של כ-7 בסולם ריכטר פקדה את האיטי כ-16 ק"מ מבירת המדינה פורט או פראנס. בניינים התמוטטו והעלו ענן של אבק ועשן שאפף את העיר .מדינות, חברות מסחריות ואנשים פרטיים תרמו כסף ושלחו משלחות סיוע לחילוץ לכודים מתחת להריסות. גם ישראל שלחה צוות חירום, חילוץ וסיוע שמנה 220 אנשים והקים במקום בית חולים שדה המסוגל לטפל ב-500 פצועים מדי יום. כתוצאה מרעידת האדמה נהרגו כ-230,000 בני אדם.

י"ד אדר, 28.2.10

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד השתתפו בארוחת ערב חגיגית שקיים נשיא סוריה בשאר אסד לכבודו של נשיא אירן. בארוחה השתתפו גם בכירים סורים ואירנים וכן משלחת בכירי חיזבאללה. התקשורת הערבית דיווחה כי אסד ואחמדינג'ד דנו בפגישתם בשורה של נושאים, ביניהם הכרזת כוננות לקראת אפשרות שישראל תתקוף, הידוק היחסים בין שתי המדינות, ודחיית הדרישה האירופאית מסוריה להפסיק לסייע לחמאס ולחיזבאללה

כ"ו ניסן, 10.4.10

מטוסו של נשיא פולין לך קצ'ינסקי מתרסק בסמוך לשדה התעופה סמולנסק שבמערב רוסיה. בהתרסקות נהרגו כל 96 הנוסעים שהיו על המטוס. צמרת הממשל הפולני היתה בדרכה לטקס לציון 70 שנה לטבח בקאטין בו הרוסים טבחו בכ-20 אלף אסירים פולנים בשנת 1940. כחודשיים לאחר מותו נערכו בחירות לנשיאות, בהן הפסיד אחיו התאום של קצ'ינסקי את התפקיד, ולנשיא החדש נבחר יו"ר הפרלמנט ברוניסלב קומורובסקי.

ח' ניסן, 23.3.10

היסטוריה בארה"ב: נשיא ארה"ב ברק אובמה חתם על חוק הרפורמה במערכת הבריאות, לאחר שבית הנבחרים האמריקאי אישר את הרפורמה ברוב דחוק. במעמד החתימה אמר אובמה כי: "זה עתה קידשנו את העיקרון לפיו כל אחד צריך ביטחון בסיסי של בריאותו. זהו הישג מדהים שקרה בזכות כולכם ובזכות כל התומכים במדינה".

ג' אייר, 5.5.10

ההתפרצות של הר געש באיסלנד, גרמה לשיבושים בתנועת המטוסים בצפון אירופה. בעקבות כניסתו של ענן אפר וולקני למרחב האווירי, נסגרו כל נמלי התעופה בסקוטלנד, לונדון, נורבגיה ,דנמרק וצפון שבדיה. כמו כן, שובשה תנועת התעופה בבלגיה, צרפת, פינלנד, גרמניה והולנד. הגבלות הטיסה נמשכו יותר מחודש וגרמו להפסדי ענק של חברות התעופה ולמיליוני נוסעים שנתקעו בשדות התעופה.

כ"א אייר, 5.5.10

שלושה בני אדם נהרגים בשריפה שהוצתה באתונה על ידי מפגינים. ההפגנות האלימות ביותר שידעה המדינה החלו במחאה על צעדי הקיצוץ שצפויה לקבל על עצמה ממשלת יוון, בתמורה לחבילת הסיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינ"ל, לאחר שנקלעה למשבר כלכלי עמוק.

כ"ג אייר, 7.5.10

לראשונה מאז 1974 - בבריטניה תוקם ממשלת קואליציה. לפי ספירת הקולות הסופית בבחירות לפרלמנט הבריטי, מפלגת השמרנים בראשותו של דיוויד קמרון זכתה ל-307 מושבים בפרלמנט, מפלגת הלייבור בראשותו של גורדון בראון זכתה ב-258 מושבים ואילו מפלגת הליברל-דמוקרטים בראשותו של ניק קלג זכתה ב-57 מושבים בלבד.

כ"ז אייר, 11.5.10

שערו היציג של המטבע האירופי נקבע בצהרים ע"י בנק ישראל ברמה של 4.7627 שקלים בלבד. מדובר בשער השני הנמוך ביותר שנרשם למטבע מאז תחילת שנת 2003. לאור הירידה החדה, התעוררו בשוק ההון הערכות כי יהיה על הממשלה לבחון התערבות גם בשערו של האירו במטרה להגן על היצואנים בשוק הישראלי, זאת לאור העובדה כי אירופה מהווה יעד לכשליש מסך הייצוא של התוצר המקומי.

ב' אב, 13.7.10

שמועות על בריאותו הרופפת של נשיא מצרים חוסני מובארק: התקשורת המצרית מדווחת כי הנשיא יטוס לגרמניה לשם קבלת טיפול רפואי שיארך כעשרה ימים, אולם היא אינה מפרטת את מצבו או את פרטי מחלתו של הנשיא. מובארק שב מגרמניה 4 חודשים קודם לכן, לאחר שעבר במדינה ניתוח להסרת כיס המרה.

כ"ד אב, 4.8.10

האם ניסו להתנקש בחייו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד? רשת הטלוויזיה "אל-ערביה" מדווחת כי בעת שנשיא אירן הגיע לשדה התעופה בעיר המדאן שבצפון-מערב אירן, על מנת לשאת שם נאום, נעשה ניסיון להתנקש בחייו, אך בסוכנויות הידיעות הרשמיות באירן אין אזכור לניסיון ההתנקשות. מאוחר יותר באותו יום השלטונות באירן הכחישו באופן גורף את הידיעה, וטענו כי רעש הפיצוץ נגרם מיריית זיקוקי שמחה לרגל ביקור הנשיא.

כ"ז אב, 7.8.10

מזג אוויר משוגע: תנאי מזג אוויר קיצוניים שררו ברחבי העולם במהלך חודש אוגוסט. בצפון מערב סין נהרגו מאות בני אדם בשיטפונות, אשר פוקדים גם את הודו ופקיסטן, בה נהרגו כ-17 אלף איש וכ-17 מיליון נותרו ללא קורת גג. ברוסיה פרצו אלפי שרפות, שהביאו למותם הישיר של כ-60 בני אדם, ולהכפלת שיעור המתים היומי במוסקבה.

ט' אלול, 19.8.10

לאחר 7.5 שנות לחימה: צבא ארה"ב יוצא מעירק. 14 אלף חיילים אמריקאים חצו את הגבול הכוויתי ועזבו עם בוקר את עירק, לקראת סיום השלב המבצעי במלחמה שהחלה ב-2003. מאחוריהם יישארו 50 אלף חיילים, שתפקידם יהיה לספק סיוע לכוחות הביטחון המקומיים.

י"א אלול, 21.8.10

תהליך הפעלתו של הכור האטומי בבושהר החלה. פועלים בכור החלו בהעברת מוטות הדלק לכור, וכשתושלם המלאכה יופעל הכור, כשני עשורים לאחר תחילת בנייתו. "למרות כל הלחצים, הסנקציות והקשיים שהלעיטו עלינו מדינות המערב, אנו צופים כעת בתחילתו של הסמל הגדול ביותר של הפעילות הגרעינית האירנית למטרות שלום", אמר לעיתונאים עלי אכבר, ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן.

  • עוד באותו נושא:
  • ראש השנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully