וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום משט: מטוס פרו-פלסטיני ייצא לעזה

ארגון הקורא לשחרור עזה מתכנן "לשבור את המצור על הרצועה" באמצעות טיסה ישירה לתחומי הרצועה. "בניגוד למשטים ימיים, על טיסות צה"ל לא יצליח להשתלט באוויר"

לאחר שהמשטים הקודמים לעזה נעצרו על ידי כוחות הקומנדו של צה"ל, פעילים אמריקאים ינסו "לשבור את המצור" באמצעות מטוס. קבוצת פעילי זכויות אדם אמריקאים, החברים בארגון הקורא לשחרור עזה, מתכננים לשלוח לעזה מטוס ובו תרופות ומוצרי סיוע הומניטרי, וכך להפר את הסגר האווירי שמוטל על הרצועה. מהארגון נמסר כי הטיסה תתבצע רק במהלך שנת 2011, לאחר משטים נוספים שיעשו את דרכם לאזור.

"שבירת המצור האווירי הנה אפשרית וישימה אף יותר משבירת המצור הימי", אמר ד"ר פול לרודי, ממייסדי הארגון, לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען. זאת מאחר שלטענתו, בניגוד למשטים ימיים, "לא ניתן לבצע השתלטות על מטוס במהלך טיסתו באוויר". לרודי הוסיף כי כי "המטוס הנכון יכול לנחות במקומות רבים ברחבי רצועת עזה".

לרודי, אשר השתתף גם במשט לעזה בסוף חודש מאי, ציין כי "בדומה למה שעשינו במשטים, אנו מתכוונים לשלוח מטוס סיוע ישירות לעזה, מבלי לבצע עצירה בישראל או במצרים". לדבריו, גורמים בעזה נענו בחיוב להצעת הארגון, וכעת נבחנים מספר אתרים בעזה, בהם יוכל המטוס לנחות בבטחה. בתוך כך, בארגון מחפשים מטוס אשר יוכל להתגבר על תנאי הנחיתה הקשים.

ב-31 למאי משט יצא מטורקיה לכיוון חופי עזה, במטרה "לשבור את המצור" בו נתונה הרצועה מאז השתלטות חמאס ב-2007. במהלך השתלטות כוחות צה"ל על ספינות המשט, נהרגו תשעה מפעילי הספינה הטורקית "מרמרה" בעימותים קשים בין הפעילים לבין חיילי צה"ל. בעקבות המשט, גופים שונים ברחבי העולם הודיעו כי בכוונתם להוציא משטים נוספים לעבר חופי הרצועה, במטרה לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית. בתוך כך ובעקבות הלחץ הבינלאומי, ישראל החליטה לאשר שורה של הקלות במצור, בהן הקלות בנושא מעבר הסחורות לרצועה. עם זאת, בישראל ממשיכים לטעון כי המשך הסגר על עזה הינו חיוני לביטחון אזרחי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully