וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: אירן מאיימת על יציבות האזור

בצל ביטול ביקורו של שר החוץ האירני בקהיר, נשיא מצרים מזהיר מפני "הסכנות באזור המפרץ המאיימות על יציבות האזור". לדבריו, גם בעולם הערבי מודאגים מהפיכתה של אירן למעצמת גרעין

נשיא מצרים נשיא מצרים חוסני מובארק הפנה אתמול (ראשון) אצבע מאשימה כלפי שלטונו של מחמוד אחמדינג'ד, ואמר כי הוא מודאג מ"הסכנות החדשות" שקמו באזור המפרץ, תוך רמיזה ברורה לאירן ולתכניתה הגרעינית. את הדברים אמר מובארק במהלך סעודה מסורתית שנערכה בקהיר במסגרת חגיגות הרמדאן. רק בסוף השבוע שעבר מצרים החליטה לבטל את ביקורו של שר החוץ האירני מנושהר מותקי בקהיר, בעקבות התבטאויות נגד מעורבותה במאמצי התיווך בין ישראל והרשות הפלסטינית.

"אנו מציינים את הרמדאן, בעוד שהעולם המוסלמי ניצב בפני אתגרים וקשיים רבים", אמר מובארק. הנשיא המצרי הדגיש, כי נוסף על הקשיים באפגניסטן, פקיסטן, עירק, לבנון, סודן וסומליה, "עלינו להיזהר מפני הסכנות שנוצרו באזור המפרץ, ואשר מאיימות על יציבות האזור". לדבריו, העולם הערבי שותף לחששות של ארה"ב, האו"ם והאיחוד האירופי, אשר מטילים ספק בתכנית הגרעין האירנית ומודאגים מפני הפיכתה של אירן למעצמת גרעין.

מדובר בצעד תקיף נוסף שנוקטת מצרים במסגרת מאמציה הדיפלומטיים נגד אירן. בסוף השבוע שעבר החליטה מצרים לבטל את ביקורו של שר החוץ האירני מנושהר מותקי, שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא. הביטול הגיע על רקע דברים שאמר מותקי נגד מנהיגי מדינות ערב, שהשתתפו בפסגת וושינגטון. לדברי מותקי, המנהיגים, ביניהם מובאערק ועבדאללה מלך ירדן, הנם "בוגדים" אשר מביעים חוסר נאמנות לאומותיהם בכך שהם פועלים לצד ארה"ב.

אתמול אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי כל מתקפה על הרפובליקה האיסלמית תביא להשמדת ישראל. במסיבת עיתונאים שערך במהלך ביקורו בקטאר אמר הנשיא האירני כי "הישות הציונית וממשלת ארצות הברית יפגעו בכל מדינה באזור, הם לא ימתינו כדי לקבל אישור לכך, אבל כרגע הן לא יכולות. בכל מקרה, לאירן יש את היכולת להגיב, חזק וקשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully