וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארכת כהונה לרמטכ"ל - רק בנסיבות מיוחדות"

היועמ"ש יהודה וינשטיין שוחח בסוף השבוע עם שר הביטחון ברק והבהיר לו, כי הוא מתנגד להארכת כהונת הרמטכ"ל לשנה רביעית, אם תהיה מבוססת על שיקול דעת לא מוגדר של שר הביטחון

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הבהיר במהלך סוף השבוע האחרון לשר הביטחון אהוד ברק, בשיחות שקיים עמו, כי הוא מתנגד לקיצור כהונת הרמטכ"ל לשלוש שנים, במידה שהאפשרות להארכת הכהונה לשנה רביעית תהיה מבוססת על סמך שיקול דעת לא מוגדר של שר הביטחון, כפי שהיה נהוג בעבר. כך עולה מהודעה שנשלחה מלשכתו של היועמ"ש.

במהלך הדיון שנערך היום (ראשון) בממשלה, בו אישרו השרים את מינוי יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, הבהיר עוזרו הבכיר של וינשטיין, עו"ד רז נזרי, כי זכותה של הממשלה לקבוע את משך הכהונה, לכל פרק זמן שתבחר, אך בדומה למשרות רגישות אחרות חשוב שהממשלה תקצוב את הכהונה, כאשר הארכתה תתאפשר ב"נסיבות מיוחדות" בלבד, בדומה לנוסח הקיים בחוק לגבי כהונת ראש השב"כ.

בסופו של הדיון קיבלו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון את עמדת היועמ"ש, ובהתאם לכך התקבלה החלטת הממשלה על תקופת כהונה של שלוש שנים, כאשר הממשלה תוכל להחליט בבא העת על הארכת הכהונה רק בנסיבות מיוחדות.

בצהריים אישרו שרי הממשלה את מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל ה-20 של צה"ל. גלנט צפוי להחליף בתפקיד את רא"ל גבי אשכנזי ב-14 פברואר 2011. בנוסף, קיבלה הממשלה את המלצת שר הביטחון אהוד ברק, לפיה גלנט יכהן בתפקיד שלוש שנים, עם אפשרות להאריך את הכהונה לארבע שנים. השרים בני בגין ויובל שטייניץ (הליכוד) הצביעו נגד ההחלטה לקצר את כהונת הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully