וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לנידונים למוות בארה"ב: הסם המרדים אזל

נידונים למוות בארצות הברית קיבלו עוד מספר חודשים לחיות, בשל מחסור בחומר מרדים שנעשה בו שימוש לצורך הוצאות להורג. הסם צפוי לחזור למדפים בתחילת השנה הבאה

נידונים למוות במספר מדינות בארצות הברית זכו להקלה זמנית באופן לא צפוי. סם ההרדמה שניתן במסגרת הקוקטייל הקטלני אזל, ומספר הוצאות להורג נדחו בשל כך לתחילת השנה הבאה.

חברת "הוספירה", היחידה שמייצרת את סם ההרדמה, מסרה: "אנו פועלים כדי להחזיר את הסם לשוק ומצפים שהוא יגיע עד 2011". רשות המזון ותרופות אינה מאשרת את הסם מסוג sodium thiopental לשימוש בקוקטייל הקטלני, ו"הוספירה" אינה מוכרת אותו למטרה הזאת, אף כי נעשה בו שימוש נרחב בהוצאות להורג.

הקוקטייל מורכב משלוש תרופות שמוזרקות לנידונים למוות: ראשית הם מורדמים באמצעות sodium thiopental, אח"כ מוזרק חומר שמשתק את השרירים, ולבסוף מוזרק סם שעוצר את פעולת הלב. בוושינגטון ובאוהיו החליטו להוציא להורג רק באמצעות sodium thiopental בכמות גבוהה מאוד.

בעקבות המחסור בסם, מושל מדינת קנטקי הודיע כי הוא יחתום רק על אחת מתוך שלוש ההוראות להוצאה למוות שמונחות על שולחנו. לפיכך, גרגורי ווילסון, שנידון למוות לפני 22 שנים, יוצא להורג ב-16 בספטמבר באמצעות מנת הסם האחרונה שברשות קנטקי. שניים מחבריו לאגף הנידונים למוות זכו לדחייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully