וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "אחמדינג'ד זייף והונה את עמו"

לאחר שביקר בחריפות את אבו מאזן על השקת המו"מ עם ישראל, זוכה נשיא אירן להשתלחות חסרת תקדים מצד הרשות. "אחמדינג'ד זייף הבחירות ונטל השלטון באמצעות הונאה", מסר דוברו של יו"ר הרשות

הרשות הפלסטינית תקפה בחריפות את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד על הביקורת שהביע בנוגע להשקת המשא ומתן הישיר עם ישראל. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הלילה (ראשון) כי דובר הרשות, נביל אבו רודיינה, מסר כי לאחמדינג'ד, "שאינו מייצג את העם האירני, שזייף את תוצאות הבחירות בארצו ונטל את השלטון בהונאה אין זכות לדבר על פלסטין, על נשיאה או על נציגיה הרשמיים".

אבו רודיינה הוסיף כי "אנחנו מגנים על הזכויות והאינטרסים של האומה שלנו", ושלא ירשו לאף גורם "לאיים עלינו או להטיל ספק בלגיטימיות של אש"ף המונהג על ידי אבו מאזן". מה שהעלה את קצפם של הפלסטינים הם דברי הנשיא האירני לפיהם המשא ומתן הישיר שהושק השבוע חסר לגיטימציה שכן לדבריו ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אין הסכות לערוך ויתורים במסגרת הסדר עתידי בשמם של הפלסטינים.

"על מה הם דנים? את מי הם מייצגים? על מה הם הולכים לשוחח?", שאל אחמדינג'ד במהלך עצרת שנערכה ביום שישי בטהרן. "מי נתן להם את הזכות למכור חלק מפלסטין? העם הפלסטיני ועמי האזור לא יתירו להם למכור אפילו אינץ' מאדמת פלסטין לאויב. המשא ומתן התחילו ונידונו לכישלון", אמר אחמדינג'ד.

ביום חמישי נפתחו באופן רשמי השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים בטקס השקה בוושינגטון בהשתתפות יו"ר הרשות הפלסטינית, ראש הממשלה הישראלי, נשיא ארה"ב, נשיא מצרים ומלך ירדן. הצדדים הגדירו את הפגישות הראשונות כ"פרודוקטיביות" והוסכם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות אבו מאזן ייפגשו אחת לשבועיים. המו"מ הישיר נפתח לאחר כמעט שנתיים של קיפאון מדיני בין ישראל והפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully