וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לטורקיה: עזרו לעצור הגרעין האירני

רמטכ"ל צבא ארצות הברית, האדמירל מייק מאלן קרא לטורקיה לסייע במאמצים למנוע מאירן יכולת לייצר נשק גרעיני. "צריך לעשות כל שניתן כדי להבטיח שהדבר לא יקרה"

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייק מאלן קרא היום (שבת) לטורקיה לסייע לקהילה הבנילאומית, במאמציה למנוע מאירן להשיג נשק גרעיני. בביקור באנקרה אמר מאלן כי "אנו מסכימים לחלוטין על המטרה לפיה אין לאפשר לאירן להגיע ליכולת גרעינית. שתי המדינות צריכות לעשות כל שהן יכולות כדי להבטיח שהדבר לא יקרה".

עוד אמר מאלן כי שיתוף הפעולה הצבאי עם טורקיה לא נפגע כתוצאה מההתקררות ביחסי טורקיה-ישראל ומהתנגדותה של טורקיה לסנקציות על אירן. "לא הגעתי כדי לפקפק או לנסות לסתור את החלטתה של טורקיה להתנגד לסנקציות האו"ם על אירן", אמר בשיחה עם כתבים. "אני מציין בהכרת תודה את החלטת הממשל לאכוף את הסנקציות".

"ברית ארה"ב-טורקיה מבוססת על אינטרסים צבאיים משותפים", אמר מאלן. הוא הוסיף כי ביקורו נועד ל"אשר מחדש את ההתחייבות של צבא ארצות הברית להמשיך ולחזק את היחסים בינינו". עוד אמר כי התוכנית למכור נשק לטורקיה "ממשיכה לפרוח" והכחיש כי מטרת ביקורו היא ללחוץ על טורקיה לשחק תפקיד גדול יותר במלחמה באפגניסטן או לאפשר לחייליה לעזוב את עירק דרך שטחה. "לא באתי לכאן ללחוץ על טורקיה לעשות יותר באפגניסטן, למרות שבהחלט נקבל בברכה כל עזרה שהממשל ירגיש נוח לספק".

מאלן נפגש אתמול עם הרמטכ"ל הטורקי החדש הגנרל איסליק קוסנר ועם שר ההגנה הטורקי ושדי גונול. הוא צפוי להיפגש היום עם ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully