וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב תחדש את הסיוע הצבאי ללבנון

לאחר שלפני חודש הודיעה ארה"ב על הקפאת הסיוע הצבאי ללבנון בעקבות תקרית הירי עם ישראל, מדווח העיתון א-נהאר כי הסיוע יחודש. גורמים אמריקאיים: "צבא לבנון הוכיח כי הוא מסוגל לעמוד בלחצי חיזבאללה"

למרות החששות מפני השפעתו של ארגון חיזבאללה בצבא לבנון, נראה כי ארצות הברית מתכוונת להמשיך לסייע לו. העיתון הלבנוני א-נהאר דיווח כי גורמים אמריקאיים סבורים כי הממסד הצבאי בלבנון הוכיח כי הוא מסוגל לעמוד בלחצי חיזבאללה ולשמור על הסדר במדינה ולכן ארה"ב תשקול להמשיך את העברת הסיוע הכספי ללבנון.

לדברי העיתון נשיא ארה"ב ברק אובמה שיבח לאחרונה את תפקודו של צבא לבנון. כמו כן דיווח העיתון כי אובמה הביע את תמיכתו בניסיונם של בכירים בקונגרס לעצור את הקמפיין הישראלי נגד הסיוע ללבנון.

לפני כשלושה שבועות הודיעו המחוקקים בבית הנבחרים האמריקאי כי הקפיאו את המימון לצבא לבנון, זאת בעקבות תקרית שאירעה שבוע לפני כן בין ישראל ולבנון. בתקרית נהרגו סגן-אלוף במילואים דב הררי וארבעה חיילים נוספים מצבא לבנון.

המחוקקים הקפיאו סיוע בשווי של 100 מיליון דולרים שאושרו אך טרם נעשה בהם שימוש בפועל על ידי לבנון. בכיר בבית הנבחרים, הרפובליקני אריק קנטור, אמר כי יש לעצור גם סיוע עתידי לצבא לבנון, זאת לאחר שיתבררו תוצאות חקירת התקרית.

  • עוד באותו נושא:
  • צבא לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully