וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו זילנד: מצב חירום עקב רעידת האדמה

תוצאות רעידת האדמה הקשה בעוצה 7.4 בסולם ריכטר שפקדה את ניו זילנד מתחילים להתברר. שני בני אדם נפצעו קשה, נזקים כבדים נגרמו לעיר השנייה בגודלה במדינה, ותושבים בוזזים את החנויות שקירותיהן התמוטטו

שני בני אדם נפגעו באורח קשה כתוצאה מרעידת האדמה בעוצמה 7.4 בסולם ריכטר שפקדה אמש (שישי) את חופיה הדרומיים של ניו זילנד. רעידת האדמה גרמה לקריסתם של קווי מתח חשמלי, וכן לנזקים לכבישים ולבניינים בעיר קרייסטצ'רץ', ביתם של כ-386,000 תושבים והעיר השנייה בגודלה במדינה. מצב חירום הוכרז במדינה.

רשות הסקר הגיאולוגית של ארה"ב מסרה כי על פי מדידותיה מוקד הרעש היה כ-55 ק"מ צפונית-מערבית לקרייסטצ'רץ', בעומק 12 ק"מ. הרעידה החלה בשעה 4:35 על פי זמן מקומי, שעה שרוב התושבים ישנו במיטותיהן. רעידת האדמה האחרונה שגבתה קורבנות אדם באי הייתה רעידה בעוצמת 7.1 ריכטר בשנת 1968.

ראש העיר בוב פארקר אמר כי מדובר רעידת אדמה "חדה ואכזרית" שגרמה לנזקים ברחבי העיר. הוא הוסיף כי ידוע לו על כבישים חסומים, רמזורים שהפסיקו לפעול ובעיות באספקת חשמל וגז לבתים. מייק קולמן ממשטרת ניו זילנד ציין כי נוסף על הנזקים מתקבלים גם דיווחים על ביזה ברחבי העיר. "חלונות הראווה שבורים וכל אחד פשוט יכול לבוא ולקחת מתוך התצוגה", אמר קולמן, "מאוד לא בטוח להסתובב בחוץ כרגע".

אחת מתושבות העיר סיפרה כי התעוררה בבהלה למשמע קול ניפוץ, בזמן שביתה החל לרעוד ולנוע. ברגע הראשון היא חשבה לדבריה כי "משאית גדולה פרצה דרך החלון הקדמי". תושב אחר, המתגורר בעירה אשבורן, הנמצא במרחק 86 ק"מ מקרייסטצ'רץ' סיפר כי מדובר ברעידת האדמה החזקה שהוא חווה אי פעם וכי התושבים המשיכו לחוש זעזועים משניים מהרעידה שעות אחרי הרעידה העיקרית. רשות הסקר הגיאולוגית של ארה"ב מסרה כי היא מדדה 29 רעידות משניות שנעו בעוצמות של בין 3.7 ל-5.4 בסולם ריכטר במהלך ה-14 שעות לאחר הרעידה הראשונית.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'ון קי, שהגיע לעיר לבחינת הנזקים, אמר כי "זהו נס מוחלט שאף אחד לא נהרג". הוא הזהיר כי יכולים לעבור חודשים עד שייוודע היקף הנזקים המלא מהרעידה, אך ההערכות הראשוניות נעות באזור ה- 2 מיליארד דולר ניו-זילנדים (5.4 מיליארד שקלים) לתיקון הנזקים.



(עדכון ראשון - 01:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully