וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ייחתם הסכם פיקטיבי, כפי שעשו בשמאל"

עם שובו של ראש הממשלה מהשקת שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, אומר מקורבו השר גלעד ארדן, כי "נתניהו לא יחתום על הסכמים פיקטיביים שאינם מובילים לביטחון אלא לטרור, כפי שעשו מנהיגי שמאל בעבר". ארדן לא צופה בשלב זה התנגדות למהלכים בתוך מוסדות הליכוד

לאחר השקת שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים ובזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו עושה את דרכו לארץ, אומר הבוקר (שישי) השר להגנת הסביבה גלעד ארדן כי "נתניהו לא יחתום על הסכמים פיקטיביים שאינם מובילים לביטחון אלא לטרור, כפי שעשו מנהיגי שמאל בעבר". בראיון לקול ישראל הדגיש השר ארדן כי "נתניהו מחויב להתיישבות היהודית בארץ ישראל ומעוניין לשמור את הריבונות הישראלית בכמה שיותר חלקים ממנה. עם זה, כראש ממשלה מוטלת עליו האחריות לנסות למצוא פתרון לכך שמיליוני פלסטינים חיים לצדנו".

השר ארדן לא צופה בשלב זה התנגדות בתוך מוסדות הליכוד, למהלכים העתידיים שיוביל ראש הממשלה במסגרת פגישותיו עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ארדן העריך כי "ראש הממשלה זוכה לתמיכה רחבה בכל מוסדות הליכוד, ואם יושג הסכם הסוטה מקווי היסוד של התנועה נתניהו יביאו להכרעה במוסדות האלה ובציבור".

לאחר הפגישה שקיימו אמש נתניהו ואבו מאזן בוושינגטון, אמרו בסביבת נתניהו כי ראש הממשלה מעוניין לקיים מגעים אינטנסיביים עם הפלסטינים מכיוון שאין לו תחליף להשגת הסכם. בשיחות סגורות אמר נתניהו: "מה שדרוש פה זה לא ים של צוותים אלא הכרעה של מנהיגים". בסביבת רה"מ סבורים כי חל שינוי ביחס של האנשים עמם הוא נפגש, וכי הם מבינים כי הוא מאוד רציני בכוונותיו. בנוסף, רוצים בסביבתו לשמור על דיסקרטיות וערפול, החשובים לטעמם להצלחת התהליך.

מוקדם יותר הצהיר השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, כי שני המנהיגים הסכימו שסבב השיחות הבא ייערך בשארם א-שייח' ב-14 וב-15 בספטמבר. בסבב הפגישות הבא צפויים לקחת חלק מזכירת המדינה הילרי קלינטון וכן השליח מיטשל. לאחר מכן, לדברי מיטשל, המנהיגים ייפגשו אחת לשבועיים בכדי להתקדם במשא ומתן. השליח המיוחד הוסיף ואמר כי הפגישה בין אבו מאזן לנתניהו היתה "פרודוקטיביות ושיקפה נכונות של שני הצדדים להתקדם". הוא הוסיף שארצות הברית תשים את "מלוא כובד משקלה" בתמיכה במשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully