וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "נמשיך לתקוף, גם בשטח ישראל"

דובר בחמאס אמר כי 13 ארגונים ברצועת עזה חברו יחדיו כדי לבצע "התקפות יעילות יותר על ישראל". בארגון הוסיפו כי ימשיכו להכות בישראלים "בכל צורה ובכל מקום"

ארגון חמאס הודיע הלילה (שישי) כי ארגוני טרור רבים חברו יחדיו כדי לנסות ולפגוע בישראל. שעות לאחר סיום פסגת המנהיגים בוושינגטון, אמר אבו עוביידה, דובר בזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי "13 ארגונים חברו יחדיו כדי לבצע תקיפות יעילות יותר מול ישראל". כשנשאל אם מדובר גם בפיגועי התאבדות השיב כי "כל האפשרויות פתוחות".

לדברי אבו עוביידה, ארגונו ימשיך לתקוף ישראלים "בכל צורה ובכל מקום", כולל בתחומי ישראל. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות לשני פיגועי הירי שאירעו סמוך לחברון ולרמאללה ביום רביעי וביום שלישי.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי לדברי אבו עוביידה, הפיגוע שאירע בצומת רימונים היה "סטירת לחי" למי שאמרו שפיגוע הירי בחברון לא יחזור על עצמו. הוא ציין כי הפיגוע שאירע ליד רמאללה תוזמן "בהתאם לנסיבות", והוסיף כי מטרתו היתה להעביר מסר לאנשים העוסקים במשא ומתן שלדבריו "שמשתפים פעולה עם כוחות הכיבוש, ואשר ניסו לרדוף את לוחמי ההתנגדות בעקבות ההתקפה בחברון".

בעקבות הפיגוע סמוך לחברון בו נהרגו ארבעה אזרחים ישראלים, פתחה הרשות הפלסטינית בגל של מעצרים באזור. במסיבת עיתונאים שנערכה היום ברמאללה האשים דובר חמאס סמי אבו-זורי את הרשות במעצרם של 550 אנשי חמאס. אבו זורי הצטרף לדברי אבו עוביידה ואמר כי ההתקפות ימשיכו, וכי הפיגועים הם הוכחה "לקיום אפשרות ההתנגדות ולפתרונה".

"אנחנו לא מסתפקים בגינוי אלא עוקבים אחר מהלך החקירה ואנו רודפים אחר מי שביצע את הפיגוע", אמר אתמול אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, בטקס השקת המשא ומתן הישיר בוושינגטון. "אנחנו יודעים מי נהג ברכב המפגע ונשלים את החקירה". אבו מאזן שב והדגיש את מחויבות הרשות לנושא הביטחוני והוסיף כי "לא נקבל שמישהו ינקוט בפעולה שתפגע בביטחון שלנו או שלכם".

עדכון ראשון: 22:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully