וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות בארה"ב: ההוריקן ארל מתקרב לחוף המזרחי

עשרות אלפי תושבים פונו מבתיהם בצפון קרוליינה, מחשש מהגעתה של סופת ההוריקן שהתחזקה לדרגה 4. עוד 8 מדינות בארה"ב כבר פרסמו אזהרה לקראת התקרבותה. "אף סופה לא איימה על רצועת חוף רחבה כל כך של ארה"ב מאז 1991"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

סופת ההוריקן "ארל" ממשיכה להתחזק ועושה את דרכה לעבר החופים המזרחיים של ארצות הברית. הסופה, שנמצאת בשלב זה מעל האוקיינוס השקט, מאיימת על לא פחות מתשע מדינות בארצות הברית: צפון קרוליינה, וירג'יניה, מרילנד, דלאוור, ניו ג'רזי, ניו יורק, קונטיקט, רוד איילנד ומסצ'וסטס. הרשויות בתשע המדינות הללו כבר פרסמו הודעות אזהרה על התקרבות הסופה ועל תנאי מזג אוויר קשים שצפויים בהן בתוך 36 עד 48 שעות.

למעלה מ-30 אלף בני אדם המתגוררים לאורך חופה המזרחי של ארצות הבית פונו מבתיהם, בשל התקרבותה הסופה לאזור. ממשמר החופים האמריקאי נמסר כי הסופה התחזקה והיא מוגדרת כעת כהוריקן בדרגה ארבע, עם רוחות במהירות של 200 קמ"ש.

ספת ההוריקן "ארל", ארה"ב. רויטרס
הסופה התחזקה והיא מוגדרת כעת כהוריקן בדרגה ארבע. הסופה בצילום לוויין/רויטרס

"אף סופה לא איימה על רצועת חוף רחבה כל כך של ארצות הברית מאז ההוריקן בוב בשנת 1991, סיפר דובר המרכז לחקר הוריקנים בארה"ב", דניס פלטגן. נחשולי ענק כבר פוקדים את חופי המדינה, ומומחים מזהירים ש"ארל" עלול לגרום לים לעלות באופן מסוכן.

מושל צפון קרוליינה, בוורלי פרדו, הכריז על מצב חירום במדינה כדי להפוך את מגבלות התחבורה לקלות יותר ולאפשר מעבר מהיר יותר של דלק למקומות בהם זקוקים לכך. כמו כן, הכריזו בצפון קרוליינה על פינוי מחייב של איי האטראס, המשמשים כמקום נופש למספר רב של תיירים, של העיר הפופולרית נאגס הד, ושל איי אוקראקוק. בנוסף, הורו במדינה על כל המבקרים במחוז דר להתפנות, אולם הם טרם פונו. גורמים רשמיים אמרו שהנחשולים שתיצור הסופה עלולים להגיע עד לכביש החוף המהיר ולהטביע את כל מה שנמצא מאחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully