וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין הורה: אישום - בתוך לא יותר משנתיים

היועץ המשפטי לממשלה יוצא למאבק בסחבת בעבודת הפרקליטות: לפי הנחיות חדשות, הפרקליטים יידרשו לטפל בתיקי חקירה שהעבירה לידיהם המשטרה בתוך חצי שנה עד שנתיים, בהתאם לסוג העבירה

"על הפרקליטות להגיש כתבי אישום בתוך לא יותר משנתיים מרגע קבלת חומר החקירה לידיה". כך הנחה היום (חמישי) היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין את פרקליטות המדינה. הנחייתו של ויינשטיין מהווה חלק מיישום מדיניותו בנוגע לקיצור ההליך הפלילי וייעולו, תוך יצירת נהלי עבודה עבור רשויות התביעה.

ההנחיות החדשות שהעביר וינשטיין קובעות פרקי זמן מקסימליים בהם יטפל התובע האחראי בפרליקטות בתיק בהתאם לסוג העבירה. לפי ההנחיות, בעבירות מסוג חטא יש לפעול לסיום הטיפול בתיק בתוך חצי שנה, בעבירות מסוג עוון יש לפעול לסיום הטיפול בתיק בתוך 12 חודשים, עבירות מסוג פשע, שדינן עד עשר שנות מאסר יש לפעול לסיום הטיפול בתיק בתוך 18 חודשים, ובעבירות מסוג פשע שדינן עשר שנות מאסר ומעלה, יש לפעול לסיום הטיפול בתיק בתוך 24 חודשים.

במקביל, נקבע בהנחיות הליך לאישור חריגה מפרקי הזמן הקבועים בהן. כמו כן, על מנת לאפשר למערכות השונות להיערך כנדרש ליישום האמור, ייכנסו ההנחיות לתוקף בעוד שנה.

ממשרד המשפטים נמסר כי "הליך פלילי מהיר ויעיל צופן בתוכו יתרונות רבים, הן לנאשמים וחשודים והן למערכת אכיפת החוק. דרכו נמנע עינוי דין המהווה עונש בפני עצמו, ודרכו מומחש באופן הברור ביותר הקשר בין העבירה על החוק לבין העונש עליה. יתר על כן, התמשכות ההליכים הפלילים פוגמת בטיב הראיות והעדויות המובאות בפני בית המשפט, דבר המכרסם ביכולת של התביעה ושל ההגנה לקיים משפט הוגן ויעיל. אי לכך, התארכות ההליך הפלילי מעבר לנדרש פוגעת באינטרס הציבור במובנו הרחב".

עוד נמסר כי "מטרת ההנחיה להתוות לרשויות התביעה סדרי עדיפויות ולוחות זמנים עד להגשת כתב האישום, כמו גם ליצור מערכת של דיווח ובקרה על התמשכות ההליכים עד להגשת כתב האישום. ההנחיה גובשה לאחר עבודת מטה שנערכה בשיתוף גורמי הפרקליטות, המשטרה ומחלקת ייעוץ וחקיקה הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully