וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגועים: בצה"ל חוששים מגל טרור

בעקבות פיגועי הירי שאירעו אתמול ושלום, במערכת הביטחון חוששים מפני גל טרור שישטוף את שטחי יהודה ושומרון. "הסכנה היא בכך שלמרות פעילות המנגנונים הפלסטיניים, עדיין יש גורמים שמצליחים לבצע פיגועים"

במערכת הביטחון חוששים מפני גל טרור ביהודה ושומרון, זאת על רקע שני פיגוע הירי שאירעו אמש בבנימין ושלשום באזור חברון. לפיכך, בצה"ל העלו את הכוננות בשטחי יהודה ושומרון, ונערכים לקראת אפשרות של פיגועים נוספים, מטעם חמאס או ארגון הג'יהאד האיסלמי. בצה"ל מעריכים כי הפיגועים נועדו לשבש את המו"מ הישיר בין ישראל והרשות הפלסטינית בוושינגטון.

בפיקוד מרכז ימשיכו גם בימים הקרובים להיערך בכוחות מתוגברים, כשעיקר החשש הוא מביצוע פיגועים של "מפגעים בודדים" ולאו דווקא של חוליות מאורגנות. לדברי גורם צבאי, שני הפיגועים האחרונים עלולים לעודד פיגועים נוספים נגד יעדים ישראליים, וזאת לנוכח הקריאות המרובות מצד גורמים בחמאס למנוע את פתיחת השיחות בבית הלבן.

באשר לפיגוע שאירע אמש בבנימין, גורמים בפיקוד מרכז הביעו חשש מפני התרופפות שליטת הרשות הפלסטינית בשטח. "האירוע בבנימין מעיד על כך שעל אף פעילות המנגנונים הפלסטיניים, עדיין ישנן התארגנויות הנועדות לביצוע פיגועים", אמרו הגורמים. "לא זכורה תקופה כזאת מאז האינתיפאדה. בשטח יש עדיין רצון של כאלה שינסו בכוח לשבש את התהליכים המדיניים, אך מסוכנת עוד יותר העובדה שהם מסוגלים ומצליחים להוציא את מחשבותיהם לפועל".

בצה"ל מצפים ללכוד במהרה את המפגעים

יש לציין כי בכל הפיגועים שבוצעו במהלך השנים האחרונות, הצליחו כוחות צה"ל והשב"כ לבצע את מה שמוגדר בצה"ל כ-"סגירת מעגל" מהירה יחסית: תוך ימים ספורים, הצליחו כוחות הביטחון להניח את ידיהם על מבצעי הפיגועים. בצה"ל מסבירים כי התפיסות המהירות הן תוצר של מידע מודיעיני רחב שיש בידי מערכת הביטון. וכך, גם הפעם מעריכים כי בימים הקרובים ייתפסו מבצעי שני הפיגועים.

בפיגוע הירי שאירע אמש באזור בנימין גבר כבן 30 נפצע באורח בינוני עד קשה ואישה בת 30 נפצעה באורח קל. השניים נסעו ברכב שעבר בכביש שבין ההתנחלויות רימונים לכוכב השחר, ונורה על ידי רכב חולף. כתוצאה מהירי התהפך הרכב לוואדי בצד הכביש. ארגון חמאס לקח אחריות על הפיגוע.

בפיגוע הקטלני שאירע שלשום ליד קריית ארבע נהרגו ארבעה ישראלים. הפיגוע אירע סמוך לשעה 19:30, לאחר שאש נפתחה אל עבר רכב בכביש 60, סמוך לכפר בני נעים באזור מעלה חבר. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותם של הארבעה, וארגון חמאס נטל אחריות לפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully