וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינוי עולמי לפיגוע: "ניסיון לפגוע בשיחות"

ברחבי העולם נשמעו גינויים חריפים לפיגוע הירי בו נהרגו ארבעה ישראלים. מזכ"ל האו"ם באן סבור שמדובר ב"ניסיון בוטה" לפגוע בשיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים. בד בבד נשמעה קריאה למנהיגי שני הצדדים לשמור על איפוק

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה היום (רביעי) בחריפות את פיגוע הירי בו נהרגו אתמול ארבעה ישראלים ליד חברון. באן כינה את הפיגוע "ניסיון בוטה" לפגוע בשיחות הישירות הקרבות. "האו"ם שולח את תנחומיו למשפחות ההרוגים וקורא להעניש את האחראים לרצח".

מוקדם יותר קרא שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר למנהיגים בשני הצדדים לשמור על איפוק. "זהו זמן לאחריות, אומץ ופעילות למען השלום", אמר קושנר. "צרפת תעשה כל שביכולתה על מנת לתמוך בפלסטינים ובישראל במורד דרך זו".

גם הבית הלבן גינה את פיגוע הירי. "חיוני שהצדדים יתמידו וימשיכו לנוע קדימה, גם בזמנים קשים, וימשיכו לעבוד על מנת להשיג שלום צודק וממושך באזור המספק ביטחון לכל", נאמר בהודעת הבית הלבן.

פיאד: ננקוט בצעדים הנדרשים

שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון, הצטרפה אף היא למגנים. לדבריה, "אויבי השלום מנסים להסיט את שיחות השלום ממסלולן". גם בולגריה גינתה את הפיגוע.

ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד גינה אמש את פיגוע הירי. פיאד הצהיר כי הרשות הפלסטינית תנקוט בצעדים הנדרשים כדי למנוע הישנות תקריות מסוג זה בגדה המערבית. לדבריו, הפיגוע מנוגד לאינטרס הפלסטיני.

ההרוגים בפיגוע אמש הם בני הזוג יצחק (47) וטלי (45) איימס, ושני בני אדם נוספים שהסיעו ברכבם, כוכבה אבן חיים (37) ואבישי שינדלר (24). כל ההרוגים הם תושבי בית חגי. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה את האחריות לפיגוע. בהודעת הארגון נמסר כי "גדודי עז א-דין אל-קסאם נושאים באחריות המלאה למבצע ההירואי בחברון". אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של הארגון, הודיע כי חמאס יבצע פיגועים נוספים. לדבריו, "התקיפה הזו היא חלק מסדרת תקיפות, חלקן כבר הוצאו לפועל וחלקן יוצאו לפועל בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully