וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התשתיות: נדאג שלא יהיה מחסור במים

עוזי לנדאו קרא להאצת יישומה של תכנית חירום לפיתוח משק המים, נוכח נתונים לפיהם גם החורף הקרוב אינו צפוי לפתור את המשבר בתחום. "יש בידינו הכלים לדאוג לכך שלאזרחי ישראל לא יהיה מחסור במים"

שר התשתיות עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) קרא היום (רביעי) להגברת המאמצים לפתרון משבר המים. במסגרת דיון שנערך בלשכתו אמר לנדאו כי "הקמת מתקן ההתפלה באשדוד, הצפוי לספק 100 מיליון מ"ק בשנה, חייבת להתחיל לאלתר. לו ניתן לחברת 'מקורות' ההיתר להתחיל בהקמה, היה המתקן מספק מים מותפלים כבר ב-2012". לדברי לנדאו, "יש בידינו הכלים לדאוג לכך שלאזרחי ישראל לא יהיה מחסור במים".

שר התשתיות ציין, כי מנתוני רשות המים עולה כי גם החורף הבא יהיה שחון והציבור יידרש להוסיף ולחסוך במים. עם זאת, הודיע השר כי הוא פועל להמריץ תוכנית חירום לפיתוח משק המים.

התוכנית עתידה לכלול התקמת מתקני התפלה ומפעלי השבת מי קולחין, צמצום דליפות מים, הגברת המודעות למצב המים, חלוקת חסכמים והקמת תכנית אב למשק המים.

"אנחנו חיים באזור שבו מים הם מצרך יקר מציאות. צריך להתרגל שהגשם, שכולנו מייחלים לבואו, לא תמיד מגיע", אמר לנדאו. "למצב הזה נערכנו במהלך השנה וחצי האחרונות. אנו נחושים להמשיך ולקדם את תוכנית החירום למשק המים, את הרחבת ההתפלה ואת מקסום הטיפול בקולחין, על מנת שלאזרחי ישראל במגזר הפרטי, החקלאי והתעשייתי לא יחסרו מים בטווח הזמן הקרוב, ובעתיד הרחוק. אסור לחזור על משגי העבר שעיכבו את הקמת מתקני ההתפלה והביאו אותנו למשבר הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully