וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד קבע: המורה לא תגיע לביה"ס עם חיג'אב

תביעה של מורה מוסלמית המלמדת זה 27 שנים ללבוש חיג'אב בביה"ס בו היא מלמדת נדחתה. זאת לאחר שהשופטת קיבלה את עמדת הנהלה כי הדבר אינו נובע מטעמי הפליה דתית

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע היום (רביעי) כי יימשך האיסור שהוטל על מורה מוסלמית לעטות חיג'אב במסגרת עבודתה בבית ספר נוצרי בו לומדות בנות נוצריות ומוסלמיות. זאת שכן לטענת בית הדין, האיסור מידתי ומוצדק "לנוכח אופיו ומהותו של בית הספר".

המורה, שלימדה במשך 27 שנים בבית ספר נוצרי לבנות במזרח ירושלים, בו לומדות יחד תלמידות מוסלמיות ונוצריות, ביקשה ממנהל בית הספר רשות לעטות חיג'אב, אולם היא סורבה. למרות זאת, היא הגיעה לבית הספר כשהחיג'אב לראשה. מנהל בית הספר ביקש ממנה לעזוב את המקום והיא עשתה כן.

בעקבות זאת, הגישה המורה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה, במסגרתה ביקשה שיורה על השבתה לעבודה כשהיא עוטה את החיג'אב עד להכרעת התביעה העיקרית שהוגשה בנושא. היא טענה בתביעה, בין היתר, לפגיעה בזכותה לחופש הדת והפולחן וכי האיסור לעטות חיג'אב מנוגד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה. מנגד, בית הספר טען כי האיסור אינו נובע מטעמי הפליה דתית, אלא מהרצון לשמור על ערכיו ומדיניותו, השואף ליצור אחידות בין התלמידות והמורות בנות הדתות המעורבות.

נשיאת בית הדין, השופטת דיתה פרוז'ינין קבעה כי במקרה הנידון, "עקרון חופש הדת נסוג אל מול השיקולים החינוכיים האחרים הקשורים לאופיו ומהותו של בית הספר. זאת, מאחר ומדובר בבית ספר פרטי נוצרי, בו לומדות תלמידות בנות דתות שונות, אשר קבע קוד לבוש אחיד לכולן במטרה ליצור אווירה של אחווה ושוויון בין הבנות וכך נהג במשך 120 שנה".

עוד פסקה השופטת כי "המורה ידעה היטב כי לבישת חיג'אב הינה חריגה ומהווה אמירה דתית שעלולה לפגוע בערכי הפלורליזם והשוויון שמנסה בית הספר להקנות לתלמידותיו, וכי לא מדובר בהפליה אסורה על פי החוק, שכן האיסור לעטות חיג'אב בנסיבות אלה מתחייב מאופיו וממהותו של תפקידה כמורה בבית הספר הספציפי".

  • עוד באותו נושא:
  • חיג'אב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully