וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי לאו"ם: לחיילי צה"ל היה רישיון להרוג

ח"כ חנין זועבי נתנה את עדותה בפני הוועדה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לבדיקת אירועי המשט לעזה. לדבריה, המתקפה של חיילי צה"ל היתה אלימה למן תחילתה, ולחיילי צה"ל ניתן רישיון להרוג

לחיילי השייטת שהשתלטו על ספינות המשט הטורקי לעזה ניתן רישיון להרוג בפעילים – כך אמרה היום (שלישי) ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בעדותה בפני הוועדה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לחקר אירועי המשט לעזה. "סיפרתי לחברי הצוות של מועצת זכויות האדם של האו"ם, כי המתקפה של חיילי צה"ל היתה אלימה למן תחילתה, ולחיילי צה"ל ניתן רישיון להרוג" אמרה זועבי לאחר מתן עדותה בעמאן בירת ירדן. לדברי זועבי, "החיילים לא עשו כל מאמץ כדי להימנע משפיכות דמים".

זועבי, אשר שהתה על האונייה הטורקית "מאווי מרמרה" בעת השתלטות חיילי צה"ל ב-31 למאי, סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית לאחר עדותה כי "החוקרים ניהלו תשאול מקיף ורציני. שאלותיהם היו ברורות, וכך גם היו תשובותיי. ואני הדגשתי בפניהם, כי חיילי השייטת התכוונו להרוג את הפעילים, אשר לא היו חמושים". כמו כן, בניגוד לטענות צה"ל, לפיהן החיילים רק השיבו אש לאחר שהותקפו על ידי הפעילים שהיו על סיפון ה"מרמרה", זועבי התעקשה וציינה כי חיילי השייטת הם שפתחו ראשונים בירי.

כפי שדווח אתמול בצאתה לירדן, זועבי המליצה בפני החוקרים לפעול להעמדתם לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, בבית דין בינלאומי. חברת הכנסת מבל"ד דרשה לחקור את השלושה על "אחריותם האישית על ההשתלטות הנפשעת והפיראטית על משט החירות". בנוסף, זועבי ביקשה מהוועדה להרחיב את סמכויותיה ולחקור את "עבירות ישראל על החוקים הבינלאומיים בהטלת המצור על עזה, כולל את פשעי המלחמה והפשעים, המבוצעים ברצועה מזה ארבע שנים".

חוקרי ועדת החקירה של האו"ם הדיעו ביום ראשון לעמאן, במטרה לתשאל את 33 האזרחים הירדניים שהיו על האונייה הטורקית. חברי הוועדה יציגו את העדויות בפני המועצה לזכויות האדם של האו"ם בכינוסה הקרוב שייפתח ב-13 לספטמבר. עד כה, החוקרים נועדו עם שגרירי ישראל וטורקיה בז'נבה. כמו כן, יצוין כי ישראל סירבה לשתף פעולה עם הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully