וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאופוזיציה באירן אסור להפגין גם נגד ישראל?

לפי דיווח באירן, 50 חברי מיליציה צבאית חוסמים את הכניסה לביתו של מנהיג התנועה הרפורמיסטית מהדי כרובי, כדי למנוע את השתתפותו באירועי "יום אל-קודס" לגינוי "השליטה הציונית בירושלים"

מיליציה צבאית הכפופה למנהיגה הרוחני של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מקיפה את ביתו של מנהיג התנועה הרפורמיסטית באירן מהדי כרובי, במטרה למנוע את השתתפותו באירועי "יום אל קודס" האירני. האירוע השנתי, שיצוין ביום שישי במספר עצרות המוניות במדינה, נועד להביע הזדהות עם הפלסטינים והתנגדות ל"שליטה הציונית" בירושלים. מנהיג האופוזיציה כתב באתר האינטרנט הרשמי שלו כי "בשעה זו, למעלה מ-50 רעולי פנים החברים בארגון הבסיג' מקיפים את הבית".

הפעילים הגיעו לביתו של כרובי כבר בליל אמש, לאחר שהמנהיג האירני הודיע כי בכוונתו להשתתף באירוע, הנערך באופן מסורתי באירן ביום שישי האחרון של חודש הרמדאן. אנשי המיליציה, הכפופה לחמינאי, מבקשים למנוע את השתתפותו בעצרת.

כרובי, אשר הפסיד למחמוד אחמדינג'ד בבחירות לנשיאות אירן ביוני 2009, הודיע בעבר כי הוא אינו נרתע מניסיונות ההפחדה החוזרים ונשנים נגדו. "אני מוכן לשלם מחיר גבוה מאוד עבור עמדותיי. אני לא מפחד לעמוד מול לחצים", אמר כרובי לאחר הצתת מכוניתו.

הבסיג', ארגון הכפוף למשמרות המהפכה באירן, הוקם בסוף שנות השבעים על ידי האייתוללה ח'ומייני. הכוח משמש כיום כסייען למשמרות המהפכה, אשר דיכא בעבר מספר התקהלויות של מתנגדי המשטר. בתחילת השנה ביתו של כרובי הושחת על ידי פעילי הבסיג'. על הבית הושלכו אבנים ורוססו כתובות נאצה כגון "כרובי משתף פעולה עם המוסד". בשנה שעברה פעילי הארגון הציתו את מכוניתו של כרובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully