וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור נדחה: הרופאה המרדימה שהרגה תלך לכלא

אריאל נוי

31.8.2010 / 16:43

בית המשפט העליון דחה את ערעורה של ד"ר סבטלנה רוסו-לופו, שהורשעה בהריגת ילדה בת 4 במהלך ניתוח עיניים. לפיכך, היא תרצה 8 שנות מאסר בפועל. הורי הילדה שמתה: "אנחנו לא מרגישים הקלה"

בית המשפט העליון דחה אחר הצהריים (שלישי) את ערעורה של ד"ר סבטלנה רוסו-לופו, הרופאה המרדימה שהורשעה בהריגת ילדה. רוסו-לופו הורשעה בהריגת נטע לי בורוסקי בת ה-4 במהלך ניתוח עיניים שבוצע בבית החולים "אסותא" בתל אביב. עונשה של הרופאה יישאר, אפוא, על כנו - שמונה שנות מאסר.

רוסו-לופו ערערה במאי 2009 לבית המשפט העליון, הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין. לפי הערעור, ד"ר רוסו-לופו הודתה בגרימת מותה ברשלנות של נטע לי בכך שהזרימה חומר הרדמה במינון גבוה בעת ששימשה כמרדימה בניתוחה. עם זאת, "ד"ר רוסו-לופו טענה כי העובדתיות שבהכרעת הדין מבוססת על ראיות נסיבתיות בלבד, וכי ממצאים רפואיים עובדתיים הובאו על סמך עדים שאינם מומחים".

באשר לגזר הדין נטען בערעור, כי "אין חולק על כך שרוסו-לופו עשתה טעות אנוש קשה, אך היא לא ביצעה את העבירה על רקע עברייני, שכן מדובר באישה נורמטיבית לחלוטין". ד"ר רוסו-לופו טענה כי במקרה של ד"ר ולדימיר יקירביץ', אשר הורשע לפני כשלוש שנים ב-17 עבירות בהן הריגה, פזיזות ורשלנות, לקיחת שוחד, סחיטה באיומים ועוד, גזר בית המשפט שש שנות מאסר בלבד.

"רופאים יידעו לקחת אחריות"

בית המשפט המחוזי גזר על ד"ר רוסו-לופו, שמונה שנות מאסר. על ד"ר חיים סטולוביץ', הרופא המנתח, נגזרו ארבעה חודשי מאסר בפועל, שיומרו בעבודות שירות וחמישה חודשי מאסר על תנאי. זו הפעם השניה בתולדות המדינה בה מורשע רופא בהריגה.

אמה של נטע לי בת הארבע, שמתה בניתוח, אמרה בתגובה להחלטת בית המשפט העליון: "אנחנו מחכים לזה המון שנים. מההתחלה הרופא המנתח והרופאה המרדימה ניסו להתנער. אני מאוד מכבדת את החלטת בית המשפט. אין דבר כזה שרופא מרדים הולך לישון באמצע". מרסלו, אביה של נטע לי ז"ל, הוסיף כי "רופאים יידעו היום לקחת אחריות במיוחד כשמדובר בילדים. הרופאים רצו לברוח מאחריות מלכתחילה כאילו לא קרה כלום. אנחנו לא מרגישים הקלה".

ד"ר רוסו לופו לא הגיבה להחלטת בית המשפט, ופניה נותרו חתומות. ד"ר חיים סטולוביץ קיבל את ההחלטה בתדהמה, אך סירב להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully