וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שנות מאסר נגזרו על הרופאה שהורשעה בהריגה

עדי שמחוביץ

21.5.2009 / 13:31

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר את עונשה של ד"ר סווטלנה רוסו-לופו שהורשעה בהריגת הילדה בת ה-4 נטע לי בורוסקי במהלך ניתוח עיניים

נעם כהן

(צילום: נעם כהן. עריכת וידאו: איילת שולמן)

שמונה שנות מאסר נגזרו היום (חמישי) על ד"ר סווטלנה רוסו-לופו, הרופאה המרדימה שהורשעה בהריגת הילדה נטע-לי בורוסקי במהלך ניתוח עיניים שבוצע בבית החולים אסותא בתל אביב ב-2005. על ד"ר חיים סטולוביץ', הרופא המנתח, נגזרו ארבעה חודשי מאסר בפועל, שיומרו בעבודות שירות וחמישה חודשי מאסר על תנאי. זו הפעם השניה בתולדות ישראל בו מורשע רופא בהריגה. פרקליטה של הרופאה, עו"ד שמשון וייס, הודיע כי יערער על גזר הדין.

בהכרעת הדין שניתנה בעניינה של הרופאה המרדימה, כתב השופט צבי גורפינקל כי "לא רק שהנאשמת לא היתה ערה לנעשה סביבה, אלא למעשה נרדמה וליתר דיוק הלכה לישון במהלך הניתוח. הנאשמת למעשה הכינה עצמה לשינה, שמה סדין, ישבה על כיסא והשתיקה את האלרם של המוניטור".

ההורים: "הגיע הזמן שישלמו"

"אין נחמה, אף אחד לא יחזיר לנו את הילדה", אמרו הוריה של נטע-לי בדמעות בסיום הדיון. בתגובה לכוונת הסנגוריה להגיש ערעור על גזר הדין, אמרו ההורים: "הם היו צריכים לקבל בשקט ובאחריות את העונש. עד היום הם לא הבינו - נתנו להם את הילדה שלנו. התקדים שכתב השופט צריך להרתיע כל רופא. שיתחילו לעשות את העבודה שלהם כמו שצריך, מדובר בחיים. אין הקלה אבל מאיזושהי נקודה אתה מחפש את הצדק. הם הרסו לנו את המשפחה, הענישו אותנו, עכשיו הגיע הזמן שישלמו את העונש".

פרקליטם, עו"ד ניסים מירום, אמר: "אנחנו שבעי רצון מגזר הדין. מותה של נטע-לי נגרם מחוסר רגישות זלזול ואי איכפתיות. לכן העונש הולם את הנסיבות.

הרופא המנתח, ד"ר חיים סטולוביץ, הורשע במעשה של פזיזות ורשלנות ומנהל מחלקת ההרדמה בבית החולים, ד"ר אדריאן מיכאלקה, זוכה מאשמת גרימת מוות ברשלנות למרות הטענה שידע כי הרופאה המרדימה רוסו-לופו נוהגת להירדם במהלך ניתוחים.

נכדו של סטולוביץ' סינן היום לעבר העיתונאים בצאתו מהאולם: "השופט לא יואשם ברשלנות והפזיזות לאחר הזיכוי בערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully