וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שני גברים עלו על טיסה עם מטעני דמה

אחמד אל-צופי וחאזם אל-מוסרי נעצרו בנמל התעופה "סחיפהול" לאחר שבמטענם התגלו פצצות-דמה. השניים הגיעו בטיסה משיקגו לאמסטרדם. החשד הוא שהשניים ניסו לבחון את אמצעי האבטחה לקראת פעולה טרור עתידית

שני בני אדם נעצרו אתמול בשדה התעופה "סחיפהול" באמסטרדם לאחר שעל פי החשד נשאו על גופם מטעני-דמה בטיסה של חברת "יונייטד" שיצאה מנמל התעופה בשיקגו. כך דווח היום (שלישי) ברשת CNN. מהמשרד האמריקאי לביטחון פנים נמסר כי שני החשודים נעצרו לאחר ש"פריטים מחשידים" נמצאו במיטלטליהם.

רק לאחר המראתם משיקגו, גילו רשויות התעופה בארה"ב כי השניים נושאים עמם בקבוק שמפו אליו חובר שעון ובקבוק תרופה אליו חובר מכשיר טלפון סלולרי – במה שנראה כניסיון לבחון את אמצעי האבטחה בנמלי התעופה, בכדי להוציא אל הפועל פיגוע טרור בעתיד. השניים עצורים בידי משטרת הולנד.

"הפריטים לא היו מסוכנים כשלעצמם", נמסר מהמשרד לביטחון פנים, "מיד יידענו את הרשויות ההולנדיות על הפריטים. הנושא נמצא עדיין בחקירה". גורם אמריקאי רשמי אמר כי במזוודות של החשודים נמצאו בין היתר גם סכינים, אותם נאסר להעלות לטיסה מאז אירועי 11 בספטמבר. ניסיונות להעלות חומר נפץ נוזלי על סיפון מטוסי נוסעים היו במרכז פרשה שנחשפה בשנת 2006 על ידי רשויות הביטחון הבריטיות. הפרשה הובילה להקשחת כללי הבטיחות בכל הקשור להעברת נוזלים בטיסות.

שני החשודים, שטסו בטיסת יונייטד מספר 908 משיקגו לאמסטרדם הם אחמד מוחמד נאסר אל-צופי וחאזם אל-מוסרי. אל-צופי עלה לטיסה בברמינגהם אלבמה, ואל-מוסרי עלה לטיסה בממפיס טנסי, שניהם לכיוון שיקגו. משם, המשיכו השניים בטיסת המשך לאמסטרדם. אולם, גורמים במערכת אכיפת החוק האמריקאית מסרו כי אל-צופי החזיק בכרטיסי טיסה מנמל שיקגו לנמל התעופה "דול" בוושינגטון, ולאחריהם בכרטיסים לטיסות המשך לדובאי ותימן שהתקיימו בזמן שהשניים היו בדרכם לאמסטרדם.

מטענו של אל-צופי הועלה על הטיסה משיקגו לוושינגטון בלעדיו – כשל נוסף באמצעי אבטחת הטיסות בארה"ב. גורמי ממשל רשמיים בארה"ב מסרו כי מטענו של אל-צופי שעשה את דרכו לנמל התעופה "דול" בוושינגטון נבדק במקום על ידי גורמי האבטחה בליל יום שני ואז התברר המחדל. הרשויות ממשיכות בבדיקה האם השניים תכננו לנסוע יחד או שמא מסלוליהם נפגשו באקראי.

  • עוד באותו נושא:
  • מטען דמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully