וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האו"ם קבע: לבנון אחראית לתקרית הירי"

לדברי סגן שגריר ישראל באו"ם חיים וקסמן, האו"ם קבע שלבנון אחראית לתקרית הירי שאירעה בגבול הצפון בתחילת החודש. מוקדם יותר האריך האו"ם את המנדט של יוניפי"ל בשנה

מועצת הביטחון של האו"ם החליטה הלילה (שלישי) פה-אחד להאריך את משימתו של כוח יוניפי"ל בלבנון בעוד 12 חודשים. בעקבות ההחלטה התייחס סגן שגריר ישראל באו"ם חיים וקסמן לחקירת תקרית הירי בגבול הצפון. לדבריו, האו"ם קבע כי צבא לבנון הוא שאחראי לתקרית, והוא הפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון.

וקסמן ציטט מדו"ח ועדת החקירה של האו"ם בעניין, ואמר כי "פתיחתו של צבא לבנון באש, שהובילה לחילופי הירי, היא הפרה של החלטה 1701 והפרה חמורה של ההחלטה להפסיק בתוקפנות. בזמן שהחיילים הלבנוניים פתחו באש היו חיילי צה"ל בתחומי מדינת ישראל, מדרום לקו הכחול".

החלטה 1701 שהתקבלה בשנת 2006 אוסרת על הכנסת נשק לא מורשה לתחום שבין נהר הליטני והקו הכחול. דו"ח ועדת החקירה של יוניפי"ל את תקרית הירי נמסר בשבוע שעבר למזכ"ל האו"ם באן קי מון, ועותקים ממנו אף נמסרו ללבנון ולישראל, אך הוא טרם פורסם. עד כה לא נמסרה תגובת האו"ם לדבריו של וקסמן.

תקרית הירי אליה מתייחס הדו"ח אירעה בתחילת חודש אוגוסט ונהרג בה סא"ל במיל. דב הררי. התקרית אירעה ככל הנראה כאשר כוח של צבא לבנון פתח באש לעבר חיילי צה"ל שעסקו בפעולות של חישוף צמחייה לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully