וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי תדרוש באו"ם: להעמיד לדין את נתניהו

חברת הכנסת מבל"ד תעיד מחר בירדן בפני הוועדה של מועצת זכויות האדם של האו"ם לבדיקת אירועי המשט לעזה. היא צפויה להמליץ בפני חבריה לפעול להעמדתם לדין של רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל "בגין אחריותם האישית להשתלטות הנפשעת והפיראטית" על הספינה "מרמרה"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) תמליץ מחר (שלישי) בפני ועדת האו"ם לחקר אירועי המשט לעזה לפעול להעמדתם לדין של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, בבית דין בינלאומי. ח"כ זועבי תמסור את המלצתה בעמאן, בירת ירדן, בפני הוועדה שהוקמה על ידי מועצת זכויות האדם של האו"ם.

כמו כן, זועבי צפויה לדרוש מחברי הוועדה לחקור את נתניהו, ברק ואשכנזי בנושא אחריותם להשתלטות על האונייה "מרמרה" ב-31 במאי. חברת הכנסת מבל"ד תדרוש לחקור את השלושה על "אחריותם האישית על ההשתלטות הנפשעת והפיראטית על משט החירות". בנוסף, היא עתידה לבקש מהוועדה להרחיב את סמכויותיה ולחקור את "עבירות ישראל על החוקים הבינלאומיים בהטלת המצור על עזה, כולל את פשעי המלחמה והפשעים, המבוצעים ברצועה מזה ארבע שנים". מלשכתה של זועבי נמסר, כי חברת הכנסת מקווה "בשם משפחות הקורבנות ומשתתפי המשט וכל כוחות הצדק בעולם, כי הוועדה תחקור ביושר ובהגינות, ושלא תיכנע ללחצים הכבדים שישראל מפעילה בדרך כלל".

בתוך כך, ח"כ זועבי דרשה משר הביטחון, אהוד ברק, לאפשר לוועדה לחקור את החיילים שהשתתפו בהשתלטות על המשט. כמו כן היא שלחה מכתב לשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', בדרישה לאפשר לשייח' ראאד סלאח להעיד בפני הוועדה גם מבין כתלי בית-הכלא, ולאפשר את שחרור יומנו האישי של סלאח שבו הוא תיעד באופן שוטף את ההתרחשויות על סיפונה של ה"מרמרה".

השתתפותה של זועבי במשט לעזה והצהרותיה נגד הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל הביאו לתגובות נזעמות הן במערכת הפוליטית והן בציבור הישראלי. בחודש יולי החליטה מליאת הכנסת יולי לשלול את זכויות היתר של זועבי, ולפני מספר שבועות צה"ל חשף סרטונים מן המשט, המציגים את הח"כית כשהיא נמצאת בסמוך לפעילי ארגון IHH על הספינה "מרמרה", אשר היו חמושים באלות ובמוטות. מנגד, ח"כ זועבי הכחישה בתוקף את ההאשמות שהופנו נגדה. לדבריה, "גורמים בישראל ניסו להציג אותי כטרוריסטית, הסיתו ושיקרו", ושלילת זכויותיה מהווה אקט אנטי-דמוקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully