וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד לחרירי: חשוב שתתמוך בארגון חיזבאללה

נשיא סוריה בשאר אסד אירח את ראש ממשלת לבנון סעד חרירי בדמשק והדגיש בפניו את חשיבות התמיכה בארגון חיזבאללה. השניים דנו גם באיחוד שיתוף הפעולה בין שתי המדינות

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי ונשיא סוריה בשאר אסד נפגשו לפנות בוקר (שני) בדמשק. השניים דנו בשיתוף פעולה בין שתי המדינות ובתוצאות הביקור ההיסטורי של הנשיא הסורי והמלך הסעודי עבדאללה בלבנון בחודש שעבר.

לפי סוכנות הידיעות הסורית "סאנא", אסד וחרירי דיברו על האפשרות "לאחד את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בכל התחומים". כמו כן, אסד "קרא לשקט ולדיאלוג כדי לפתור בעיות קיימות", בלבנון, והדגיש את "חשיבות גיבוש האיחוד הלאומי ותמיכה בחיזבאללה" נגד איומים זרים.

טרם צאתו לדמשק אמר חרירי: "לבנון לא תהפוך לזירת עימות בין ילדיה". זאת לאחר ששלושה בני אדם, ביניהם חבר בחיזבאללה, נהרגו בקרב בשכונה בביירות בין שיעים תומכי חיזבאללה לסונים.

אסד, המלך עבדאללה ונשיא לבנון מישל סלימאן נפגשו בסוף יולי בלבנון במטרה להפיג את המתיחות הפוליטית במדינה סביב ועדת החקירה על רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", דיווח כי אסד, הנחשב לפטרון של חיזבאללה בסוריה, אמר לעבדאללה כי ועדת החקירה "כמעט והחריבה את לבנון ואת המזרח התיכון ברגע אחד. הוועדה מתכוונת להאשים את חיזבאללה בחיסול חרירי ובכך היא מעמידה את לבנון בפני חורבן נוסף". אסד הבהיר עוד כי חיזבאללה אינו מתכוון לקבל את מסקנות הוועדה: "על הוועדה היה לחפש את הרוצח האמיתי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully