וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עם ביצים: מבשלים אשכים בסרביה

חובבי אוכל מכל העולם התכנסו לפסטיבל האשכים השביעי בהרי סרביה. הם תיבלו, בישלו, טיגנו, ואפו אשכי חיות מסוגים שונים. אחת השופטות, שמוצאה ישראלי: "זה טעים מאד". אאוץ'

בסרביה נערכה אתמול (שבת) תחרות בישול האשכים השביעית. משתתפים מרחבי העולם התכנסו בכפר נידח בהרים, על מנת לקחת חלק בבישול ובטעימה של אשכי שור, גמל, יען ואפילו קנגרו, שזכו לטיפול השף.

תחרות בישול אשכים בסרביה. Marko Drobnjakovic, AP
אשכי שור, גמל, יען וקנגורו, זכו לטיפול המסור של שפים מרחבי העולם/AP, Marko Drobnjakovic

"הפסטיבל הזה הוא סביב כיף, אוכל, וגבורה", אמר ליובומיר ארוביץ', השף הסרבי שמארגן את התחרות, ואפילו פירסם ספר בישול בנושא. לפי העיתון הבריטי "הגרדיאן", בסרביה מכנים את מעדני האשכים כ"כליות לבנות", והם נחשבים לאוכל עשיר בטסטוסטרון. בבלקן, אשכים אף נחשבים למזון שעוזר לליבידו של הגברים.

המארגנים מקווים שהפסטיבל יהפוך לאטרקציה בינלאומית ולאחד מסימני ההיכר של המדינה. "תראו כמה אנשים הולכים לסקוטלנד בגלל הוויסקי, או כמה אנשים מכירים את שווייץ בגלל הגבינה ושוקולד שלהם", אמר אחד מהם.

תחרות בישול אשכים בסרביה. Marko Drobnjakovic, AP
"הפסטיבל הזה הוא סביב כיף, אוכל, וגבורה"/AP, Marko Drobnjakovic

במהלך הפסטיבל הכינו המשתתפים פיצת אשכים, ואשכים ברוטב בשאמל ועשבי תיבול. לצדם הוגשו הרבה בירות ויין. אחת השופטות, אנה וקסלר, אמריקאית ממוצא ישראלי אמרה ל"גארדיאן": "זה היה טעים מאוד. היתה מוסקת אשכים, גולאש, פרים, חזירי בר והרבה דברים אחרים".

בנוסף על בישולים, המארגנים גם מחלקים פרס לאישים שביצעו השנה מהלכים "עם ביצים". אחד הזוכים הוא נשיא ארצות הברית ברק אובמה. "הוא האדם האמיץ ביותר בעולם" , אמר ארוביץ'. "אובמה קיבל על עצמו את העולם בתקופה הקשה ביותר מבחינה כלכלית ופוליטית. הוא הוכיח שיש לו ביצים". פרס נוסף ניתן לטייס צ'סלי "סלי" סלנברגר, שהנחית בשלום מטוס נוסעים במימי נהר ההדסון בניו יורק.

תחרות בישול אשכים בסרביה. Marko Drobnjakovic, AP
ברק אובמה זכה בתעודה על כך שעשה השנה מעשים "עם ביצים"/AP, Marko Drobnjakovic

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully