וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: הרב עובדיה קורא לרצח עם

ברשות הפלסטינית גינו את התבטאויותיו של הרב עובדיה, שקרא למות היו"ר אבו מאזן והפלסטינים. ראש צוות המו"מ הפלסטיני: "זו קריאה לרצח עם". ח"כ זחאלקה: "להעמידו לדין"

ברשות הפלסטינית מגנים את דבריו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף. ראש צוות המו"מ הפלסטיני סאיב עריקאת אמר היום (ראשון) כי דבריו של הרב, שכינה את הפלסטינים "רשעים וצוררי ישראל", שקולים ל"קריאה לרצח עם נגד העם הפלסטיני". לדברי עריקאת, דרשתו של מנהיג ש"ס, שנישאה ימים ספורים בטרם חידוש השיחות הישירות בוושינגטון, מהווים "עלבון מוחלט לניסיונותינו לקדם את תהליך השלום".

כאמור, אתמול התבטא הרב עובדיה באופן מעורר מחלוקת כשהתייחס בדרשת מוצאי השבת שנשא לשיחות הישירות שייפתחו השבוע בין ישראל והרשות הפלסטינית. הרב אמר בדרשה: "שייתמו אויבנו משונאינו, אבו מאזן וכל הרשעים האלה, שייאבדו מן העולם, יכה בהם הקדוש ברוך הוא מכת דבר, בהם ובפלסטינים האלה רשעים צוררי ישראל".

יו"ר בל"ד חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה פנה בעקבות דברי הרב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בדרישה לחקור את מנהיג ש"ס ולהעמידו לדין. לדברי זחלקה, "דברי הרב יוסף אינם הבעת דעה אלא אקט פלילי שיש להעניש עליו. הרב עובדיה יוסף אינו אישיות שולית, אלא איש דת שמאות אלפים נשמעים לדבריו ולפסיקותיו, והם בבחינת מתן היתר להריגת פלסטנים באשר הם. אם חס וחלילה איש דת מוסלמי היה מתבטא נגד יהודים באותן מילים, הוא היה נעצר מייד. דבריו של הרב יוסף חמורים במיוחד כי הם חוזרים פעם אחר פעם".

"הסתה קיצונית"

גם דובר הרשות הפלסטינית ברמאללה, רסאן אל-ח'טיב, הגיב בחומרה לדברים, ואמר כי הדרשה אינה אלא "הסתה קיצונית". הבכיר הפלסטיני קרא לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, וליו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, "לגנות באופן ברור וישיר" את המסר של הדרשה.

אל-ח'טיב הדגיש, כי "כדי להשיג שלום, יש לשים סוף להסתה ולתרבות השנאה שקיימת בישראל נגד העם הפלסטיני. אנו דורשים שממשלת ישראל תנקוט בצעדים משמעותיים כדי להביא את התופעות הללו אל קיצן". הדובר הפלסטיני התריע מפני פגיעה במו"מ הישיר בעקבות הימצאותה של מפלגת ש"ס בקואליציה. הוא הסביר כי "על ישראל להבהיר שהיא אכן פרטנר אמיתי לשלום".

עוד אמר אל-ח'טיב כי "הערות פוגעניות מסוג זה אינן חסרות חשיבות מבחינה פוליטית. זאת מפני שהן באות מפיו של מנהיג דתי, אשר משפיע באופן ישיר על עמדותיה של מפלגה שלמה המיוצגת בממשלת ישראל". ח'טיב הסביר כי ברשות מצפים ממשלת ישראל להוקיע את הדברים מעצם היותם "בלתי מוסריים ולא ראויים". הוא הוסיף כי "אם ההנגה בישראל תבחר שלא לגנות את הדברים, ניאלץ להסיק שהיא אף מוחלת על סוג כזה של הסתה לשנאה".

עדכון ראשון: 15:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully