וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: בכיר התבטא באנטישמיות ועורר סערה

בכיר בבנק המרכזי בגרמניה עורר סערה ציבורית לאחר שאמר כי ליהודים ולקבוצות מיעוטים יש הרכב גנטי מסוים שמפריד אותם מאחרים. בכיר בקהילה היהודית: "חסל סובלנות לחוסר הסובלנות הזה"

שרים בממשלת גרמניה גינו היום (ראשון) בכיר בבנק המרכזי במדינה בשל דבריו האנטישמיים והגזעניים על יהודים ובני מיעוטים. תילו סארזין עורר סערה לאחר שאמר בראיון לעיתון הגרמני "וולט אם סונטאג", "כל היהודים חולקים גן מסוים. הבאסקים חולקים גן מסוים, שמייחד אותם". הראיון התפרסם לקראת צאת ספרו "גרמניה מחסלת את עצמה".

שר החוץ גידו ווסטרוולה ושר ההגנה קארל-תאודור גוטנברג טענו כי דבריו של סארזין אינם במקום. גם מנהיגי הקהילה היהודית במדינה מתחו עליו ביקורת. בראיון למהדורת סוף השבוע של העיתון הגרמני "בילד", אמר ווסטרוולה: "הערות שמקדמות גזענות או אנטישמיות, אין להן מקום בשיח הפוליטי". שר ההגנה הוסיף, "יש גבול לכל פרובוקציה, וחבר הבונדסבנק סארזין חצה אותו בבירור באמצעות ההערה השגויה והבלתי הולמת הזאת".

סארזין חבר במפלגת המרכז-שמאל, סוציאל-דמקורטים ושר הכלכלה לשעבר של אזור ברלין. סטפן קריימר ומייקל פרידמן, מראשי הקהילה היהודית בגרמניה, גם גינו בחריפות את דבריו. "מישהו שמנסה להגדיר יהודים על ידי הגנטיקה שלהם הוא אכול שיגעון גזעני", אמר קריימר. "מספיק!", כתב פרידמן ב"בילד". "חסל סובלנות לחוסר הסובלנות הזה. זה בסדר לעורר מחשבה, אבל מספיק עם ההצקה וההשמצה הללו. אנו לא זקוקים למטיפי שנאה, במיוחד לא בבונדסבנק".

על דעת עצמו

מנהיגי הבונדסבנק ומפלגתו של סארזין קראו לו להתפטר. הבונדסבנק אף ניסה להפריד את המוסד מדבריו ומסר כי הם נאמרו על דעתו של סארזין ולא קשורים לתפקידו בבנק.

לסארזין יש עבר של דעות מעוררות מחלוקת בנוגע להגירה ובני מיעוטים, וזוהי אינה הפעם הראשונה שהוא מוצא עצמו במרכז סערה ציבורית. בשנה שעברה הוא אמר בראיון למגזין כי אין למהגרים הטורקים והערבים בברלין שימוש יעיל מלבד סחר בפירות וירקות. הם עמד בפני הדחה ממפלגת הסוציאל-דמוקרטים וחלק מסמכויותיו בבונדסבנק נלקחו ממנו.

סארזין טוען בספרו כי המוסלמים פוגעים בחברה הגרמנית, מתחתנים עם "כלות מיובאות" ויש להם גישה לא טובה. הוא אמר כי צעירים מוסלמים הם אגרסיביים מכיוון שהם מתוסכלים מבחינה מינית. "בסופו של דבר, הם משתמשים בילדות גרמניות ממעמד נמוך שקל יותר להשיגן, ואז הם בזים להם בגלל שהן כה נגישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully