וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ לקראת המו"מ: "אפשר להתקדם להסכם יציב"

29.8.2010 / 12:00

לקראת השקת המו"מ הישיר בוושינגטון, הבהיר רה"מ כי הוא ער לקשיים הצפויים בדיונים, אך לדבריו יש מקום לאופטימיות. "אם ההנהגה הפלסטינית תיגש לשיחות באותה רמת רצינות, נוכל להתקדם להסכם יציב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) לפתיחת השיחות הישירות עם הפלסטינים בוושינגטון. לדבריו, "ביום שלישי אצא לוושינגטון לפתיחת שיחות השלום. עמדנו על כך שהן יתקיימו ללא תנאים מוקדמים וכך אכן יהיה. מטרתנו לקדם הסכם שלום על העקרונות הבאים: הכרה בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, קץ הסכסוך וקץ התביעות מישראל וכן כינון סדרי ביטחון אמיתיים בשטח שיבטיחו שלא יישנה ביהודה ושומרון מה שהתרחש בלבנון ובעזה. ישנם נושאים רבים נוספים אך אלו נדבכי היסוד".

נתניהו הוסיף כי "אם ההנהגה הפלסטינית תיגש לשיחות באותה רמת רצינות נוכל להתקדם להסכם יציב. אני ער לקשיים, יהיו הרבה מהמורות אך השאלה היא האם יש נכונות לקדם שלום שיפתור את הסכסוך לדורות. לא רק הפסקה טקטית אלא שלום שמושתת על הכרה ביטחון יציבות ותמיכה כלכלית. זו המטרה שלי, אני מקווה שזו גם מטרת הפלסטינים".

המשנה לראש הממשלה, השר סילבן שלום, אמר כי בישיבת שרינו נתניהו אמר במענה לשאלתו, כי החלטת הממשלה בנוגע להקפאת הבנייה לא השתנתה. לדברי שלום, "בשבוע שעבר ראש הממשלה אמר שישיבת פתיחת השיחות הישירות תהיה טקסית, זאת בעקבות דברי דובר הבית הלבן שעל פיהם ידונו גם בהקפאה. שאלתי היום את ראש הממשלה האם יהיה גם דיון מהותי בפתיחת השיחות. רה"מ השיב שאולי יהיו דיונים אך לא יוחלפו ניירות".

"להקפיא הבנייה בהתנחלויות"

שלום המשיך ואמר כי "אני מצפה שתהיה ישיבת ממשלה או ישיבת קבינט כדי לקבוע את הקוויים שעל פיהם ישראל הולכת למשא ומתן. אני מקווה שתהיה החלטה ברורה שלא נסכים לקבל תביעה להקפאה. במידה שהישיבה לא תתקיים לפני נסיעתו לארה"ב, היא צריכה להתקיים לאחר חזרתו".

כמו כן, שלום הביע התנגדות למתווה של השר דן מרידור של המשך בנייה רק בגושי ההתנחלויות. "אנו לא יכולים להסכים לשום דרישה מוקדמת וזה קובע תוצאות עוד לפני שהמשא ומתן מתחיל".

שר הרווחה יצחק הרצוג איחל לנתניהו הצלחה ואמר כי "ברגע הזה אנחנו צריכים לתת גיבוי לרה"מ לאחל לו ברכת הדרך ולקוות שהוא ושיו"ר הרשות הפלסטינית ייסתכלו בעיניים אחד לשני ויאמרו: 'אנו מסוגלים ללכת למהלך היסטורי'. זה קשה מנשוא, אך זה אפשרי".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, התייחס אף הוא לנושא פתיחת השיחות. לדבריו, "אני מברך את רה"מ על יציאתו לוושינגטון. עם זאת, ביקשתי מהשר ברק לכנס את מפלגת העבודה. צריך להתקדם בענייני הליבה ומצד שני להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כי אסור שהיא תכשיל את שיחות השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully