וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השיחות: תיאום ציפיות אמריקאי-ישראלי

26.8.2010 / 18:30

נציגים ישראלים ואמריקאים ייפגשו הערב לקראת חידוש המו"מ הישיר בשבוע הבא בוושינגטון. המטרה: לתאם ציפיות בין הצדדים כך שהשקת השיחות ע"י הנשיא אובמה תהיה מוצלחת

שבוע לפני פתיחת השיחות הישירות בין ישראל והפלסטינים בוושינגטון, יחלו הערב (חמישי) שיחות הכנה בין גורמים מדיניים ישראלים ואמריקאים. מי שיוביל את ההכנות יהיה ככל הנראה דן שפירו, האחראי למדור המזרח התיכון וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי האמריקאי. שיחות ההכנה יתקיימו פנים אל פנים בישראל, זאת, כחלק מהמגעים שמתקיימים טלפונית באופן שוטף עם האמריקאים, מאז הודעת מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון על פתיחת השיחות הישירות.

מטרתן העיקרית של שיחות ההכנה היא לתאם ציפיות בין הצדדים כדי להביא להשקה מוצלחת ככל הניתן של המשא ומתן הישיר על ידי נשיא ארצות הברית ברק אובמה. השבוע התייחס פקיד אמריקאי בכיר לסוגיית השיחות הישירות ואמר כי, "המטרה של הממשל האמריקאי היא לסיים את המשבר הישראלי-פלסטיני. זהו אינטרס לאומי של ארצות הברית, וננקוט מדיניות פעילה במהלך המשא ומתן".

הקפאת הבנייה תידון בתחילת השיחות

בדבריו, חזר הגורם האמריקאי על דברי קלינטון, לפיהם השיחות נפתחות ללא תנאים מוקדמים. "אין ציפייה למחוות ישראליות. המשא ומתן הישיר הוא המקום בו צריכים להעלות נושאים שדורשים פתרון", אמר. עם זאת, הגורם הדגיש כי "הבהרנו לשני הצדדים שדרושה אווירה חיובית כדי לקדם את המשא ומתן. אנו מצפים שהצדדים ינהגו בדרך ראויה, יעזרו בקידום השיחות ולא יעשו דברים שיפריעו".

הנושא הבעייתי ביותר במגעים בין ישראל ונהפלסטינים הוא נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות. ביום שלישי אמר דובר הבית הלבן פיליפ קרולי כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות תידון כבר בתחילת השיחות הישירות. "הקפאת הבנייה בהתנחלויות יהיה נושא הדיון כבר בפגישת המנהיגים עם מזכירת המדינה הילרי קלינטון ב-2 בספטמבר", אמר קרולי.

קרולי הוסיף כי ארצו "לוקחת בחשבון" את הדרישה הפלסטינית להקפאת הבנייה, עם זאת, ארה"ב לא התחייבה לתמוך בדרישה זו. "אנחנו מצפים ששני הצדדים יעשו כל שביכולתם כדי ליצור אווירה בה יוכלו השיחות להימשך באופן קונסטרוקטיבי", אמר קרולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully