וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ילה: מקדחה חדשה תזרז את חילוץ הכורים

לפי התוכנית ייעשה שימוש במקדחה מיוחדת, שבדרך כלל משמשת לחציבת בורות מים. "אנחנו חושבים שהתוכנית הזאת תהיה מהירה יותר מהתוכנית הקודמת"

אור בקצה המנהרה: מהנדסי כרייה בצ'ילה אמרו אמש (שבת) כי הגו תוכנית חלופית להצלת 33 הכורים הלכודים במכרה הפחם שקרס בתחילת החודש במדינה. לדברי המהנדסים, התוכנית החדשה תאפשר לחלץ את הכורים בחצי מהזמן שהיה אורך החילוץ לפי התוכנית המקורית.

וולטר הררה, מנהל בקרת איכות בחברת כרייה בצ'ילה, אמר כי החברה תביא מקדחה מיוחדת אשר בדרך כלל נעשה בה שימוש לחציבת בורות מים. לדבריו, השימוש במקדחה החדשה ייל בשבוע הקרוב. לפי התוכנית, המקדחה תרחיב את הקוטר של החורים שכבר נחצבו ואשר דרכם מועברת אספקה לכורים הלכודים. "אני לא רוצה לנקוב בזמן שיידרש לחילוץ הכורים. אנחנו חושבים שהתוכנית הזאת תהיה מהירה יותר מהתוכנית הקודמת. בתנאים אידיאליים הדבר יארך כחודשיים". הוא הוסיף כי ניתן יהיה לבצע את שתי תוכניות החילוץ בו זמנית.

ביום חמישי שלחו הכורים הודעת וידיאו בה הביעו את תודתם למאמצי החילוץ. "אנחנו יודעים על כל מה שאתם עושים למעננו", אמר אחד הכורים. "לא עזבתם אותנו". כורה אחר מסר למשפחתו: "תהיו רגועים, אנחנו נצא מכאן. אנחנו מודים לכם מקרב לב על המאמצים שלכם". הכורים האחרים פרצו במחיאות כפיים לשמע דברים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully