וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה הוזהרה שלא להתערב במו"מ

גורמים מערביים פנו לאחרונה לדמשק בבקשה שתגלה ניטרליות כלפי השיחות בין ישראל לפלסטינים ולא תנסה להשפיע עליהן. על פי העיתון אל קודס אל ערבי, סוריה הוזהרה שכישלון השיחות יוביל לתוצאות חמורות עבור האזור כולו

העיתון אל קודס אל ערבי דיווח הבוקר (שבת) מפי דיפלומטים, כי דמשק הוזהרה בימים האחרונים על ידי מספר גורמים מערביים ובהם ארה"ב, שלא להתערב במשא ומתן המתחדש בין ישראל לפלסטינים.

על פי הדיווח הזהירה ארה"ב את סוריה שעליה לגלות ניטרליות כלפי המו"מ ולא להתנגד לו או לנסות להשפיע עליו. לדברי המקורות, כישלון במשא ומתן יוביל לתוצאות חמורות בהרבה מכישלונות קודמים בשיחות בין הצדדים.

כמו כן התבקשו הסורים למתן את הטונים הלוחמניים של ארגוני הפלסטינים הפועלים בשטחה ובהם מפקדות חמאס והג'יהאד האיסלמי. סוריה, על פי הדיווח, הגיבה לבקשה בטענה שהאירגונים פועלים באופן עצמאי ו"אין אפשרות שסוריה תשפיע על עמדתם".

העיתונות הממלכתית בסוריה טענה השבוע כי חידוש המו"מ הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית עלול להיות בזבוז זמן, אם ארצות הברית לא תלחץ על ירושלים. "אם אין בכוונת הממשל האמריקאי להפעיל לחץ אמיתי על ישראל; אם קצרה ידו של הקוורטט הבינלאומי – אז אין טעם לחידוש המגעים", נכתב במאמר בעיתון הסורי 'תישרין'.

עוד נכתב, כי ישראל נדרשת לקבל את החלטות הקהילה הבינלאומית ולעצור את הבנייה בהתנחלויות, בשטחי הגדה המערבית ובמזרח ירושלים. "אין טעם בחידוש המגעים, אשר יסתיימו בכישלון או בהסכם, אשר השלכותיו יהיו גרועות יותר מאלה של אוסלו", נטען השבוע בעיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully