וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לצרף את האיחוד האירופי למו"מ הישיר

שר החוץ הצרפתי אמר כי "יהיה זה מביש" אם המו"מ הישיר בין ישראל לפלסטינים ייפתח בלא נוכחות נציג מהאיחוד האירופי. לדבריו, אירופה צריכה לשמש גורם משמעותי יותר במאמצי התיווך

בצרפת מתעקשים: גם האיחוד האירופי צריך להיות בין הגורמים הבינלאומיים המלווים את המו"מ הישיר בין ישראל לרשות הפלסטינית, שייפתח בשבוע הבא בוושינגטון. שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר אתמול (שישי) במהלך כינוס של נציגי צרפת בשגרירויות העולם שהתקיים בפריז, כי "יהיה זה מביש אם האיחוד האירופי לא יזכה לייצוג בשיחות". בשיחות הישירות, שיתקיימו בתיווך גורמים בממשל אובמה, ישתתפו גם מצרים וירדן.

לטענת קושנר, 27 המדינות החברות באיחוד האירופי הן המקור העיקרי של העברת סיוע הומניטרי ותמיכה כלכלית לתושבי רצועת עזה. ואולם, הסביר קושנר, האיחוד האירופי היווה עד כה גורם משני במאמצי התיווך בין הצדדים. עוד ציין קושנר, כי מלבד ארה"ב, רוסיה והאו"ם, האיחוד האירופי מהווה את צלעו הרביעית של הקוורטט הבינלאומי למזרח התיכון.

לפיכך, שר החוץ הצרפתי הציע לצרף לשיחות את שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, לשם. הוא הביע את תקוותו, כי המו"מ הישיר יניב תוצאות חיוביות. "חידוש השיחות הישירות נוסך בנו מידה נוספת של אופטימיות, לאחר שנה של משברים שהעיבו על האזור".

אתמול אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי כי חידוש השיחות הישירות יוצר תקווה אדירה שאסור להחמיצה. סרקוזי אמר כי הוא סבור שהצדדים מסוגלים להגיע להסכם בתוך פחות משנה. סרקוזי הדגיש כי "מדינה פלסטינית היא הערובה הטובה ביותר לביטחון ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully