וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מתרעמים: מחרימי אריאל חיים בבועה של ת"א

סערה במערכת הפוליטית בעקבות מחאתם של אנשי תיאטרון רבים, שהודיעו כי אין בכוונתם להופיע בהיכל התרבות באריאל. שר המדע: "הם חיים בבועה תל אביבית". שלום עכשיו: "איפה שיש כיבוש - אין מקום לאמנות"

בימין זועמים על מכתב המחאה נגד קיום הופעות בהיכל התרבות של אריאל, עליו חתמו רבים מבכירי התיאטרון בישראל. "זוהי קבוצה קטנה שחיה בבועה התל אביבית", אמר אתמול (שישי) שר המדע דניאל הרשקוביץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי.

לדברי הרשקוביץ, "קבוצת היוצרים והשחקנים שמחרימה את אריאל מנותקת מהעם וחיה כנראה בבועה קטנה במדינת תל אביב". השר הוסיף כי "רוב מוחלט של אזרחי ישראל בז לעירוב זה של תרבות ופוליטיקה וטוב שיוצרים רבים אחרים מעשירים ולא מעכירים את עולמנו התרבותי".

ח"כ דני דנון (ליכוד) הגיב גם הוא בזעם למחאת אנשי התיאטרון. "הציפייה מאנשי תרבות ואמנות היא לחבר ולגשר ולא להחרים ולהסית", מסר. "אני מזמין את כל אותם 'אנשי תרבות' לסייר באריאל וביישובי יהודה ושומרון לפני שהם יוצאים בהכרזות שכאלה". ח"כ דנון אמר כי הוא מתכוון לפנות לראשי השלטון המקומי ולבקש "להחרים את ההופעות של אנשי התרבות המחרימים".

"סרבני גיוס, אנטי-ציוניים"

במועצת יש"ע הבטיחו כי יגיבו באופן חריף "למכתב החתום על ידי חבורה של סרבני שרות צבאי ופעילי שמאל אנטי-ציוני". מהמועצה נמסר כי "מכתב שטנה זה, היוצא בנבזות כלפי טובי בניה של המדינה המגנים עליהם בעת שהם משחקים על הבמה, דורש מענה ישיר, חד וברור מצד הנהלות התיאטראות, ואנו מצפים לכך. על המשך צעדינו נודיע בימים הקרובים"

בצדה השני של הקשת הפוליטית בירכו על המכתב. מתנועת "שלום עכשיו" נמסר כי "עצומת השחקנים מחזירה את המוסר והדמוקרטיה למרכז הבמה הישראלית. במקום בו יש כיבוש ואין תרבות דמוקרטית, אין מקום לאומנות ולהצגות תיאטרון. אריאל היא העיר הגדולה ביותר בשטחים, 16 ק"מ מהקו הירוק ומשמשת סמל לרצונה של ישראל להחזיק בשטחים לנצח. על מנהלי התיאטראות לגבות את היוצרים במאבקם על עקרונותיהם".

מוקדם יותר אתמול שוגר מכתב חריף להנהלת תיאטרון הבימה, הקאמרי, בית לסין, החאן, באר שבע וחיפה, בו הודיעה שורת שחקנים ואנשי תיאטרון בכירים כי יסרבו להופיע באריאל, זאת על רקע כוונת התיאטראות לקיים הצגות בהיכל התרבות ביישוב. על המכתב חתומים בין השאר שחקנים כמו איתי טיראן, דורון תבורי, אופירה הניג, יעל רונן, דרור קרן, יהושע סובול ועוד.

עדכון ראשון: 23:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully