וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: קרב הקטשופ בספרד

מסביב לעולם בשבוע, עם ניסיונות חילוץ הכורים שנכלדו בצ'ילה, והחילוץ הכושל של בני הערובה בפיליפינים, עם התינוקת החדשה בדאוניג 10, ומלחמת האוכל הגדולה בעולם

דרמה בשידור חי

שוטר לשעבר במשטרת מנילה חטף השבוע אוטובוס תיירים בבירת הפיליפינים, והחזיק את מרביתם בני ערובה במשך 12 שעות. בתום ניסיון חילוץ כושל, שנפרש לעיני העולם בשידור חי, נהרג החוטף ושמונה מתוך 15 האנשים שנותרו על האוטובוס, כולם תיירים מהונג קונג. משטרת הפיליפינים הודתה כי היו כשלים בניהול המשבר, וכי היכולות והכישורים של צוות ההסתערות והעומד בראשו לקו בחסר. ארבע מאנשי הצוות הושעו בזמן שנערכת חקירה בנושא.

אות חיים

כוחות סיוע בצ'ילה החלו להעביר טבליות למניעת התייבשות, גלוקוזה ותרופות ל-33 הכורים שנלכדו במכרה קטן שקרס לפני כמעט שלושה שבועות. השבוע התקבל מהם אות חיים. הכורים נמצאים בתוך מחסה קטן בעומק של כ-700 מטרים בתוך האדמה, והצוותים עושים מאמצים לשמור על בריאותם הפיזית והנפשית, לכשייגלו שחילוצם עלול להימשך ארבעה חודשים.
בתמונה: נשיא צ'ילה מניף את הפתק של הכורים בו נאמר "אנחנו בסדר"

התחמקה ממאסר

בית משפט בגרמניה גזר שנתיים מאסר על תנאי על כוכבת הפופ נדיה בנאיסה, שהועמדה לדין לאחר שלא הודיעה לגברים עמם קיימה יחסי מין שהיא נשאית HIV. בנאיסה הורשעה בשלושת הסעיפים שבהם היא הואשמה - גרימת נזק גופני חמור לגבר שאותו הדביקה בנגיף HIV וניסיון לגרימת נזק גופני לשני גברים נוספים שעמם קיימה יחסי מין. בנאיסה, בת 28, היא חברה בלהקת הבנות No Angels. העונש המירבי על העבירות שבהן היא הורשעה הוא עשר שנות מאסר, אולם נגזרו עליה 300 שעות של עבודות שירות, והיא תידרש לקיים פגישות טיפוליות.

ללא חט

רשויות קניה תפסו משלוח חטי פילים וקרני קרנפים בנמל התעופה הבינלאומי ג'ומו קנייתה בעיר הבירה ניירובי. המטען, במשקל של 2 טון, כלל 317 חתיכות שנהב וחמש קרניים, היה בדרכו למלאזיה דרך דובאי. הוא הוסווה כמשלוח אבוקדו, וכלל ברובו חטים של פילים שמתו מוות טבעי. בקניה יש כ-38,000 פילים. מדי שנה בין 200 ל-300 מתים באופן טבעי.

בתמונה: פקח של רשות חיות הבר בקניה בודק את המשלוח שנתפס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כסאות מוזיקליים

עוד לא נעלם זמזום הוובוזלות מאוזנינו ובברזיל כבר החלו בהכנות לאליפות העולם בכדורגל, שתיערך במדינה ב-2014. בריו דה ז'נירו פועלים עומלים על שיפוץ אצטדיון המרקנה האגדי, שיארח את משחק הגמר. במהלך השיפוצים יורשו להיכנס לאצטדיון רק 45,000 צופים במקום 83,000. עלות המיזם – 400 מיליון דולרים - היא הגבוהה ביותר מבין מתיחות הפנים ל-12 אצטדיונים ברחבי המדינה.

שמחה אחרי השכול

לרחוב דאונינג 10 בלונדון הצטרפה דיירת חדשה, וזאת לאחר שראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון ורעייתו סמנת'ה הפכו להורים בפעם הרביעית. התינוקת, שהיתה אמורה להיוולד בספטמבר, נולדה במשקל 2.75 ק"ג במהלך חופשה משפחתית בקורנוול. לבני הזוג יש בן ובת נוספים. ילדם אייבן מת בשנה שעברה בגיל 4 לאחר שסבל משיתוק מוחי. טרם הלידה הודיע קמרון כי הוא מתכוון לצאת לחופשת לידה.
בתמונה: בני הזוג קמרון בחופשתם, ימים ספורים לפני הלידה.

ראש בראש עד הסוף

תשעה חודשים אחרי שפרשת הבגידות של טייגר וודס התפוצצה, שחקן הגולף מספר אחד בעולם ורעייתו השבדית אלין נורדגרן סיכמו סוף סוף את פרטי הגירושים שלהם. לשניים שני ילדים משותפים: סאם בת השלוש וצ'רלי בן השנה. בהצהרה המשותפת של בני הזוג נכתב כי "אנחנו עצובים שנישואינו נגמרים ואנו מאחלים עתיד טוב אחד לשנייה". בראיון לשבועון "פיפל" אמרה אלין, "עבר עלי גיהינום", וטענה כי היא "נבוכה" מכך שלא ידעה על כל מעשי הבגידה של וודס.

אש על הפנים

סינים ברחבי העולם מציינים במהלך אוגוסט את "חג הרוחות הרעבות". לשם כך הם שורפים מנחות על מנת לפייס את הישויות המבקרות את קרוביהן על כדור הארץ. לפי האמונה הסינית, בחודש הזה שערי הגיהינום נפתחים והמתים מבקרים את החיים. לכם המאמינים נזהרים ממלכודות שהרוחות עשויות לטמון להם.
בתמונה: הופעה במהלך חגיגות בעיר קילאנג שבצפון טייוואן.

הקרב האדום

יותר מ-45,000 בני אדם השתתפו בפסטיבל השלכת העגבניות המסורתי - ה"טומטינה" - המתרחש מדי שנה בבוניול שבמזרח ספרד. במשך שעה זרקו המשתתפים אחד על השני יותר מ-100 טונות עגבניות. הפעם האירוע הסתיים ללא פציעות חמורות, ורק כ-12 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי קל.
בתמונה: המשתתפים עושים מעצמם קטשופ

צפרדע כזית

חוקרים באי בורניאו מצאו זן חדש וזעיר של צפרדע. הזכרים של הזן, שנקרא Microhyla nepenthicola, גדלים לאורך של כסנטימטר אחד בלבד. החוקרים מצאו אותו כשהוא הופיע מתוך צמח קטן בשם Nepenthes ampullaria, בו הוא חי, והחליטו לקרוא לו על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully