וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאירן יש היכולת לייצר שתי פצצות אטום"

בראיון לעיתון צרפתי אמר בכיר לשעבר בסבא"א, כי לאירן יש מאגר אורניום מועשר בדרגה נמוכה המספיק לייצור שתי פצצות אטום. לדבריו, המאגר מהווה "איום"

אירן אגרה מספיק אורניום מועשר בדרגה נמוכה לייצור פצצה אטומית אחת או שתיים, אך לא יהיה נכון מבחינתה כשברשותה כמות זו בלבד. כך אמר בכיר לשעבר בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בראיון שהתפרסם היום (חמישי) בעיתון הצרפתי "לה מונד", אמר אולי היינונן, שעד לאחרונה היה סגן ראש סבא"א ואחראי על צוותי הפיקוח הבינלאומיים, כי מאגרי האורניום של אירן מהווים "איום".

היינונן הפיני, פרש החודש מתפקידו מסיבות אישיות. הוא אחד המומחים העיקריים של הסוכנות לגבי הגרעין האירני. לטענתו, ברשות הרפובליקה האיסלמית שלושה טונות של אורניום מועשר בדרגה נמוכה, שניתן להשתמש בו להפעלת תחנות כוח גרעיניות. אך אם האורניום יועשר לדרגה גבוהה יותר, ניתן יהיה לייצור באמצעותו פצצה גרעינית. "מבחינה תיאורטית, זה מספיק כדי לייצר פצצה גרעינית אחת או שתיים. אבל כדי להגיע לצעד הסופי, כשיש לך מספיק חומר רק לשתיים, זה לא הגיוני", אמר היינונן.

היינונן הוסיף כי המצב הנוכחי אינו מהווה קלף מיקוח רציני עבור האירנים במסגרת הדיונים עם ארצות הברית בנוגע להמשך פיתוח תוכנית הגרעין, "אולם, זה מהווה איום", אמר היינונן, שככל הנראה התכוון למאגר האורניום המועשר בדרגה נמוכה. הוא אף התייחס להערכה האמריקאית לפיה תהליך ייצור נשק גרעיני באירן ייקח עוד כשנה, ואמר כי מדובר בהערכה מדויקת.

צוותו של היינונן ערך מחקר בן חמש שנים אודות תכנית הגרעין של אירן, שהתבסס על הערכות מודיעין מערבי. תוצאותיו תרמו להקשחת עמדתה של סבא"א בנוגע לחששות כי אירן פועלת לייצר נשק גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully